Europese personenautoverkoop zit weer in de lift

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Acea

Dit meldt branchevereniging Acea. In totaal werden er in oktober 1.169.672 voertuigen geregistreerd.

In september daalde de Europese nieuwverkoop nog, met 2 procent, maar dat blijkt geen trend. Vrijwel alle grote markten in de EU ontwikkelden zich in oktober weer goed, zoals Spanje (+13,7 procent), Frankrijk (+13,7 procent) en Italië (+7,1 procent). In Duitsland bleef de groei beperkt tot 3,9 procent.

Ook Nederland doet het nog steeds heel goed. Ons land gaf in oktober volgens Acea een groei van 27,2 procent te zien. Een sterke daling was er wederom in het Verenigd Koninkrijk. Daar werden 12,2 procent minder auto’s geregistreerd dan in oktober vorig jaar. Over heel 2017 werden tot 1 november in het VK 4,6 procent minder auto’s geregistreerd, terwijl de EU als geheel dit jaar een groei van 3,9 procent te zien gaf. Bekijk het hele overzicht in de Automotive Kennisbank.

Over heel 2017 zijn er ook in de merken diverse winnaars en verliezers aan te wijzen. Bij de grote merken zijn Toyota en Seat in de EU de grootste stijgers, met respectievelijk 16,1 en 15,2 procent. Alfa Romeo wint 31,9 procent, Suzuki 23,3 procent. Volkswagen (-0,3 procent) en Audi (-0,4 procent) lopen dit jaar lichtjes terug. Ook vorig jaar daalde de omzet van het VW concern. VW blijft in de EU wel het best verkochte automerk.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Europese personenautoverkoop zit weer in de lift | Automotive Online

Europese personenautoverkoop zit weer in de lift

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
Foto: Acea

Dit meldt branchevereniging Acea. In totaal werden er in oktober 1.169.672 voertuigen geregistreerd.

In september daalde de Europese nieuwverkoop nog, met 2 procent, maar dat blijkt geen trend. Vrijwel alle grote markten in de EU ontwikkelden zich in oktober weer goed, zoals Spanje (+13,7 procent), Frankrijk (+13,7 procent) en Italië (+7,1 procent). In Duitsland bleef de groei beperkt tot 3,9 procent.

Ook Nederland doet het nog steeds heel goed. Ons land gaf in oktober volgens Acea een groei van 27,2 procent te zien. Een sterke daling was er wederom in het Verenigd Koninkrijk. Daar werden 12,2 procent minder auto’s geregistreerd dan in oktober vorig jaar. Over heel 2017 werden tot 1 november in het VK 4,6 procent minder auto’s geregistreerd, terwijl de EU als geheel dit jaar een groei van 3,9 procent te zien gaf. Bekijk het hele overzicht in de Automotive Kennisbank.

Over heel 2017 zijn er ook in de merken diverse winnaars en verliezers aan te wijzen. Bij de grote merken zijn Toyota en Seat in de EU de grootste stijgers, met respectievelijk 16,1 en 15,2 procent. Alfa Romeo wint 31,9 procent, Suzuki 23,3 procent. Volkswagen (-0,3 procent) en Audi (-0,4 procent) lopen dit jaar lichtjes terug. Ook vorig jaar daalde de omzet van het VW concern. VW blijft in de EU wel het best verkochte automerk.

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.