Leapmotor in Q3 dit jaar naar Nederland, samenwerking met Stellantis definitief

Leapmotor • Vanaf september 2024 zijn de Leapmotor-modellen T03 en C10 beschikbaar in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Spanje, Portugal, België, Griekenland en Roemenië.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Impressie van de Leapmotor T03. (Foto: Stellantis).

De samenwerking tussen Stellantis en Leapmotor is definitief, zo meldt Stellantis. Volgens de autofabrikant ligt er door de samenwerking een ‘basis voor een succesvolle introductie van de T03 en C10 (Leapmotor-modellen, red.) op de Europese markten vanaf het vierde kwartaal van 2024’.

De bedrijven richten een joint venture op dat onder leiding staat van Tianshu Xin, ceo van het Chinese managementteam van Stellantis. Stellantis bezit 51 procent van de aandelen van de joint venture.  Het doel van de samenwerking is om de verkoop van Leapmotor in China verder te stimuleren en de verkoop van Leapmotor in andere regio’s te versnellen.

In oktober 2023 maakte Stellantis bekend 1,5 miljard euro te betalen voor 21 procent van het eigen vermogen van Leapmotor. De deal omvatte ook de vorming van Leapmotor International, dat exclusieve rechten zou hebben voor de export en verkoop, evenals de productie, van Leapmotor-producten buiten China.

Leapmotor T03

“De oprichting van Leapmotor International is een grote stap voorwaarts om het dringende klimaatprobleem aan te pakken met BEV-modellen die concurreren met bestaande Chinese merken op belangrijke markten over de hele wereld,” zegt Stellantis ceo Carlos Tavares. “Door gebruik te maken van onze wereldwijde aanwezigheid, zullen we onze klanten binnenkort elektrische voertuigen aanbieden die hun verwachtingen overtreffen.”

De productie van de Leapmotor T03 begint voor het eind van juni dit jaar. Stellantis-cfo Natalie Knight noemde Leapmotor ‘het 15e merk van Stellantis, gericht op consumenten die kostenbewust zijn maar de beste technologie willen’. Leapmotor richt zich specifiek op het laaggeprijsde deel van de markt. De T03 moet ongeveer 20 duizend euro gaan kosten.

Vanaf september 2024 zijn Leapmotor-modellen beschikbaar in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Spanje, Portugal, België, Griekenland en Roemenië. Eind 2024 breidt Leapmotor ook uit naar het Midden-Oosten & Afrika (Turkije, Israël en Frans Overzees), India & Azië-Pacific (Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Maleisië en India), en Zuid-Amerika (Brazilië en Chili).

Afgelopen week werd het eerste House of Stellantis geopend. Het concept is het fundament onder de retailstrategie van het concern en daarin is niet alleen plek voor Lancia, maar ook voor Leapmotor met een budgetmodel. Lees hier een reportage over de opening van het het eerste grote House of Stellantis in Europa bij Broekhuis. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Leapmotor in Q3 dit jaar naar Nederland, samenwerking met Stellantis definitief | Automotive Online

Leapmotor in Q3 dit jaar naar Nederland, samenwerking met Stellantis definitief

Leapmotor • Vanaf september 2024 zijn de Leapmotor-modellen T03 en C10 beschikbaar in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Spanje, Portugal, België, Griekenland en Roemenië.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Impressie van de Leapmotor T03. (Foto: Stellantis).

De samenwerking tussen Stellantis en Leapmotor is definitief, zo meldt Stellantis. Volgens de autofabrikant ligt er door de samenwerking een ‘basis voor een succesvolle introductie van de T03 en C10 (Leapmotor-modellen, red.) op de Europese markten vanaf het vierde kwartaal van 2024’.

De bedrijven richten een joint venture op dat onder leiding staat van Tianshu Xin, ceo van het Chinese managementteam van Stellantis. Stellantis bezit 51 procent van de aandelen van de joint venture.  Het doel van de samenwerking is om de verkoop van Leapmotor in China verder te stimuleren en de verkoop van Leapmotor in andere regio’s te versnellen.

In oktober 2023 maakte Stellantis bekend 1,5 miljard euro te betalen voor 21 procent van het eigen vermogen van Leapmotor. De deal omvatte ook de vorming van Leapmotor International, dat exclusieve rechten zou hebben voor de export en verkoop, evenals de productie, van Leapmotor-producten buiten China.

Leapmotor T03

“De oprichting van Leapmotor International is een grote stap voorwaarts om het dringende klimaatprobleem aan te pakken met BEV-modellen die concurreren met bestaande Chinese merken op belangrijke markten over de hele wereld,” zegt Stellantis ceo Carlos Tavares. “Door gebruik te maken van onze wereldwijde aanwezigheid, zullen we onze klanten binnenkort elektrische voertuigen aanbieden die hun verwachtingen overtreffen.”

De productie van de Leapmotor T03 begint voor het eind van juni dit jaar. Stellantis-cfo Natalie Knight noemde Leapmotor ‘het 15e merk van Stellantis, gericht op consumenten die kostenbewust zijn maar de beste technologie willen’. Leapmotor richt zich specifiek op het laaggeprijsde deel van de markt. De T03 moet ongeveer 20 duizend euro gaan kosten.

Vanaf september 2024 zijn Leapmotor-modellen beschikbaar in Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Spanje, Portugal, België, Griekenland en Roemenië. Eind 2024 breidt Leapmotor ook uit naar het Midden-Oosten & Afrika (Turkije, Israël en Frans Overzees), India & Azië-Pacific (Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Maleisië en India), en Zuid-Amerika (Brazilië en Chili).

Afgelopen week werd het eerste House of Stellantis geopend. Het concept is het fundament onder de retailstrategie van het concern en daarin is niet alleen plek voor Lancia, maar ook voor Leapmotor met een budgetmodel. Lees hier een reportage over de opening van het het eerste grote House of Stellantis in Europa bij Broekhuis. 

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.