Bovag en RAI Vereniging vragen politiek om aanpassing nieuwe BPM-tabel

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
WLTP ook in Duitsland nog niet uitgewerkt

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Betreft BPM: Behalve het wel, of niet in balans zijn met eerdere heffing is er nog een ander item dat de moeite waard is om aandacht aan te geven:de belasting per gram CO2 uitstoot is voor een diesel auto (al dan niet met mild hybride) zwaarder dan wanneer het een benzinemotor betreft. De onredelijkheid neemt nog toe wanneer gekeken wordt naar de belasting per gram CO2 wanneer het een plug in hybride betreft. Hoewel bij heel lage CO2 uitstoot de verschillen niet of nauwelijks de moeite waard zijn, gaat het van 80 gram CO2 uitstoot echt foute. De verschillen bij 110 gram uitstoot per km. zijn als volgt:
    benzine en benzine hybride: € 1.596, diesel (en hybride): € 3.961. Voor de plug-ins loopt de BPM heffing (ook bij 110 gram/km) nog sterker op : benzine € 12.924 heffing en voor diesel € 15.289.

Bovag en RAI Vereniging vragen politiek om aanpassing nieuwe BPM-tabel | Automotive Online

Bovag en RAI Vereniging vragen politiek om aanpassing nieuwe BPM-tabel

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
WLTP ook in Duitsland nog niet uitgewerkt

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Betreft BPM: Behalve het wel, of niet in balans zijn met eerdere heffing is er nog een ander item dat de moeite waard is om aandacht aan te geven:de belasting per gram CO2 uitstoot is voor een diesel auto (al dan niet met mild hybride) zwaarder dan wanneer het een benzinemotor betreft. De onredelijkheid neemt nog toe wanneer gekeken wordt naar de belasting per gram CO2 wanneer het een plug in hybride betreft. Hoewel bij heel lage CO2 uitstoot de verschillen niet of nauwelijks de moeite waard zijn, gaat het van 80 gram CO2 uitstoot echt foute. De verschillen bij 110 gram uitstoot per km. zijn als volgt:
    benzine en benzine hybride: € 1.596, diesel (en hybride): € 3.961. Voor de plug-ins loopt de BPM heffing (ook bij 110 gram/km) nog sterker op : benzine € 12.924 heffing en voor diesel € 15.289.