Auto op benzine of diesel verdwijnt snel

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Eric – Innovam

    Mooi om te zien dat prof. Wade zo enthousiast is over zijn Tesla en den technologische mogelijkheden.
    Al hebben we natuurlijk wel te maken met een rijdend wagenpark en een jaarlijkse vervanging. In Nederland is dat 8,2mln met minder dan 400.000 nieuw verkopen. Hiermee zal het nog wel tot 2050 duren willen de conventionele auto’s uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn. Enige nuance lijkt me dan ook wel op zijn plaats. Ook in de titel van dit soort berichten.

  • Jan Wouters

    Het is een misvatting dat Porsche, Cadillac e.d. elektrische auto’s ontwikkelingen om te concurreren met Tesla. Zij doen dit louter om aan de brandstofverbruikscijfers te voldoen voor de gehele vloot. Elektrische auto’s hebben de toekomst, maar voordat ze net zo goedkoop te fabriceren zijn als de benzine- en dieselauto worden ze mondjesmaat gefabriceerd. Helaas maar waar; het zal langer duren dan menigeen denkt.

  • Jerry

    Zolang er nog geen elektrische gezin auto bestaat voor 20.000 Euro en geen accu vervangingspakket voor max 1500 Euro hebben we nog een lange weg te gaan. Als de waarde van je auto nog 6000 Euro is en je moet voor 6000 nieuwe accu`s kopen schiet het niet op. Wel eens een accu gebruikt bij -20? ben je wel even 80% van je capaciteit kwijt.

  • Brent Pouliart

    Beste

    Ik las het artikel “Auto op benzine of diesel verdwijnt snel” op jullie site. Hierop zou ik graag ingaan. Ik ben van mening dat de auto op benzine of diesel nooit zal verdwijnen.
    Eerst en vooral wil ik het graag hebben over het feit dat elk automerk op het autosalon van Genève stond te pronken met een elektrisch model, zoals jullie in het artikel al zeiden. Dit is inderdaad zo, maar als je er verder over nadenkt is dat eigenlijk enorm weinig. Neem nu Volkswagen bijvoorbeeld, zij zijn op dit moment de op één na grootste producent van auto’s, na Toyota. Volkswagen heeft momenteel vijfendertig modellen op de markt (bedrijfsvoertuigen niet meegerekend) , en niet meer dan twee van de vijfendertig zijn elektrische auto’s. Dit is slechts een schrale 5.7%. En neem nu Opel, toch niet het minste automerk, heeft zelfs geen enkel volledig elektrisch model. Ze hebben wel een hybridemodel, maar hier werden er in 2014 in Nederland slechts 9, ja u leest het goed, negen exemplaren van verkocht. De prijs is hier ook mede storende factor, zolang er nog geen elektrische gezinswagen bestaat voor 20.000 Euro en geen accu vervangingspakket voor max 1500 Euro hebben we nog een lange weg te gaan. De productie en verkoop van elektrische auto’s is dan wel gestegen, maar zo’n rotvaart zal het nu ook wel niet lopen.

    Dan wil ik het ook graag nog hebben over het feit dat jullie zeggen dat de auto op benzine of diesel zal verdwijnen. Volgens mij is dit pure onzin. Er zullen altijd wel mensen zijn die met een auto op benzine of diesel blijven rijden. Neem nu oldtimers bijvoorbeeld. Symphatisanten en liefhebbers hebben er vaak veel geld voor over, en dus dat beetje meer betalen voor brandstof kan er gerust bij. Als we dan echt alle auto’s op fossiele brandstoffen van de wegen willen halen, dan moeten we rijden op benzine of diesel illegaal maken, en in wat voor een maatschappij leven we dan nog?
    Kort samengevat denk ik dus dat elektrische auto’s het weggennet zullen overnemen en dat auto’s die rijden op benzine of diesel zullen verdwijnen uit het beeld, maar uitsterven zullen ze nooit, daarvoor zijn ze te iconisch.

Auto op benzine of diesel verdwijnt snel | Automotive Online

Auto op benzine of diesel verdwijnt snel

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Eric – Innovam

    Mooi om te zien dat prof. Wade zo enthousiast is over zijn Tesla en den technologische mogelijkheden.
    Al hebben we natuurlijk wel te maken met een rijdend wagenpark en een jaarlijkse vervanging. In Nederland is dat 8,2mln met minder dan 400.000 nieuw verkopen. Hiermee zal het nog wel tot 2050 duren willen de conventionele auto’s uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn. Enige nuance lijkt me dan ook wel op zijn plaats. Ook in de titel van dit soort berichten.

  • Jan Wouters

    Het is een misvatting dat Porsche, Cadillac e.d. elektrische auto’s ontwikkelingen om te concurreren met Tesla. Zij doen dit louter om aan de brandstofverbruikscijfers te voldoen voor de gehele vloot. Elektrische auto’s hebben de toekomst, maar voordat ze net zo goedkoop te fabriceren zijn als de benzine- en dieselauto worden ze mondjesmaat gefabriceerd. Helaas maar waar; het zal langer duren dan menigeen denkt.

  • Jerry

    Zolang er nog geen elektrische gezin auto bestaat voor 20.000 Euro en geen accu vervangingspakket voor max 1500 Euro hebben we nog een lange weg te gaan. Als de waarde van je auto nog 6000 Euro is en je moet voor 6000 nieuwe accu`s kopen schiet het niet op. Wel eens een accu gebruikt bij -20? ben je wel even 80% van je capaciteit kwijt.

  • Brent Pouliart

    Beste

    Ik las het artikel “Auto op benzine of diesel verdwijnt snel” op jullie site. Hierop zou ik graag ingaan. Ik ben van mening dat de auto op benzine of diesel nooit zal verdwijnen.
    Eerst en vooral wil ik het graag hebben over het feit dat elk automerk op het autosalon van Genève stond te pronken met een elektrisch model, zoals jullie in het artikel al zeiden. Dit is inderdaad zo, maar als je er verder over nadenkt is dat eigenlijk enorm weinig. Neem nu Volkswagen bijvoorbeeld, zij zijn op dit moment de op één na grootste producent van auto’s, na Toyota. Volkswagen heeft momenteel vijfendertig modellen op de markt (bedrijfsvoertuigen niet meegerekend) , en niet meer dan twee van de vijfendertig zijn elektrische auto’s. Dit is slechts een schrale 5.7%. En neem nu Opel, toch niet het minste automerk, heeft zelfs geen enkel volledig elektrisch model. Ze hebben wel een hybridemodel, maar hier werden er in 2014 in Nederland slechts 9, ja u leest het goed, negen exemplaren van verkocht. De prijs is hier ook mede storende factor, zolang er nog geen elektrische gezinswagen bestaat voor 20.000 Euro en geen accu vervangingspakket voor max 1500 Euro hebben we nog een lange weg te gaan. De productie en verkoop van elektrische auto’s is dan wel gestegen, maar zo’n rotvaart zal het nu ook wel niet lopen.

    Dan wil ik het ook graag nog hebben over het feit dat jullie zeggen dat de auto op benzine of diesel zal verdwijnen. Volgens mij is dit pure onzin. Er zullen altijd wel mensen zijn die met een auto op benzine of diesel blijven rijden. Neem nu oldtimers bijvoorbeeld. Symphatisanten en liefhebbers hebben er vaak veel geld voor over, en dus dat beetje meer betalen voor brandstof kan er gerust bij. Als we dan echt alle auto’s op fossiele brandstoffen van de wegen willen halen, dan moeten we rijden op benzine of diesel illegaal maken, en in wat voor een maatschappij leven we dan nog?
    Kort samengevat denk ik dus dat elektrische auto’s het weggennet zullen overnemen en dat auto’s die rijden op benzine of diesel zullen verdwijnen uit het beeld, maar uitsterven zullen ze nooit, daarvoor zijn ze te iconisch.