Deense dealerholding komt met auto-abonnementsbedrijf naar Nederland

Abonnementen • Semler Gruppen is een van de grootste dealerbedrijven van Denemarken. Het voert onder andere alle VW-merken.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
(Foto: Dribe).

De Deense dealerholding Semler Gruppen brengt zijn auto-abonnementsconcept Dribe naar Nederland. Het bedrijf is op zoek naar een launching partner. Dat meldt Dribe aan AM.

Dribe biedt flexibele auto-abonnementen met een looptijd van 30 dagen. Dit concept, gecombineerd met een IT-platform, creëert een volgens Drive ‘flexibiliteit en vrijheid’ voor consumenten en bedrijven. “We hebben een plug-and-play-model gecreëerd dat naast een efficiënt beheer van het wagenpark ook abonnementen met minimale handmatige tussenkomst en optimaal gebruik van hulpbronnen mogelijk maakt”, zegt ceo Jesper Hill-Kjærsgaard.

De eerste stap in de Nederlandse expansie is het sluiten van een franchiseovereenkomst met een autodistributeur. Dribe zoekt een een retailpartner die ‘diepgeworteld is in de Nederlandse markt’. Het Griekse Kosmocar is de eerste Europese partner van Dribe.

“In onze meer dan 100-jarige geschiedenis hebben we voortdurend verandering in de automarkt meegemaakt. We geloven in abonnementen en hebben daartoe in Dribe geïnvesteerd. We zijn nog geen vijf jaar op weg en zetten nu al de eerste belangrijke stap op de Europese markt”, aldus Semler Gruppen-ceo Ulrik Drejsig.

De markt voor auto-abonnementen komt langzaam van de grond. In Nederland zijn het onder meer Godrive en enkele fabrikanten die het product actief aanbieden.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.