Stellantis en Catl tekenen overeenkomst voor Europese lithiumfabriek

Stellantis • De twee bedrijven overwegen een joint venture.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: Shutterstock)

Stellantis en Calt ondertekenen een niet-bindende overeenkomst voor de bouw van een Europese fabriek voor de productie van lithiumijzerfosfaat (LFP). De twee bedrijven overwegen een joint venture op te richten. Dat meldt Stellantis in een persbericht.

Volgens Stellantis is er nog geen beslissing genomen over de omvang en exacte locatie van de fabriek, maar de samenwerking met Catl lijkt wel in kannen en kruiken.

Europese batterijfabrieken

“We zijn zeer verheugd om onze samenwerking met Stellantis naar een nieuw niveau te tillen. Met de expertise van Stellantis in de autobouw en de batterijtechnologie van Catl geloven we dat de samenwerking een beslissende stap zal zijn in de reis van beide partijen naar koolstofneutraliteitsdoelen”, zegt Robin Zeng, voorzitter en algemeen directeur van Catl.

Stellantis plant de bouw van drie fabrieken in Europa om de behoefte aan batterijen veilig te stellen. In Frankrijk, Duitsland en Italië werkt de autofabrikant samen in een joint venture met Mercedes-Benz en Total Energies voor de bouw van de batterijfabrieken.

Eerder kondigde Stellantis aan dat de nieuwe Citroën e-C3 een LFP-batterij krijgt om de verkoopprijs te drukken.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Stellantis en Catl tekenen overeenkomst voor Europese lithiumfabriek | Automotive Online

Stellantis en Catl tekenen overeenkomst voor Europese lithiumfabriek

Stellantis • De twee bedrijven overwegen een joint venture.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
(Foto: Shutterstock)

Stellantis en Calt ondertekenen een niet-bindende overeenkomst voor de bouw van een Europese fabriek voor de productie van lithiumijzerfosfaat (LFP). De twee bedrijven overwegen een joint venture op te richten. Dat meldt Stellantis in een persbericht.

Volgens Stellantis is er nog geen beslissing genomen over de omvang en exacte locatie van de fabriek, maar de samenwerking met Catl lijkt wel in kannen en kruiken.

Europese batterijfabrieken

“We zijn zeer verheugd om onze samenwerking met Stellantis naar een nieuw niveau te tillen. Met de expertise van Stellantis in de autobouw en de batterijtechnologie van Catl geloven we dat de samenwerking een beslissende stap zal zijn in de reis van beide partijen naar koolstofneutraliteitsdoelen”, zegt Robin Zeng, voorzitter en algemeen directeur van Catl.

Stellantis plant de bouw van drie fabrieken in Europa om de behoefte aan batterijen veilig te stellen. In Frankrijk, Duitsland en Italië werkt de autofabrikant samen in een joint venture met Mercedes-Benz en Total Energies voor de bouw van de batterijfabrieken.

Eerder kondigde Stellantis aan dat de nieuwe Citroën e-C3 een LFP-batterij krijgt om de verkoopprijs te drukken.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.