Wubben: ‘Wij lopen hand in hand met onze klant’

Oliebollenspecial • “We merkten dat klanten steeds meer op zoek zijn naar een meer duurzame oplossing voor inzameling en upcycling van hun afgewerkte olie.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

“Eind vorig jaar formuleerden we onze doelen voor 2023. We waren ervan overtuigd dat we door onze goede service en diensten zouden groeien en we nieuwe bedrijven als klant zouden verwelkomen, ondanks dat we te maken hebben met een teruglopende markt.”

Aan het woord is salesmanager Tolga Duran van olie-inzamelaar Wubben (links op de foto). “We merkten dat klanten steeds meer op zoek zijn naar een meer duurzame oplossing voor inzameling en upcycling van hun afgewerkte olie. Daar zijn wij de meest geschikte partij voor omdat we de volledige keten – van inzameling tot upcycling – in eigen beheer hebben. Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil, onze moedermaatschappij, bewerkt deze in eigen hightech raffinaderijen. Met de inzameling en afgifte van de olie hebben we een gesloten cyclus gecreëerd. Vanzelfsprekend is dit gecombineerd met uitstekende service, hoge vergoedingen en scherpe tarieven”, aldus Duran. “Wubben realiseert dit door zich strikt aan zijn kernwaardes te houden: transparantie, loyaliteit, kwaliteit, goede en snelle service. Dit doen wij onder andere door te investeren in nieuwe en bestaande collega’s, bijscholing en aanschaf van nieuw materieel. Maar ook zijn wij constant bezig met het verbeteren van onze processen. En laten wij regelmatig door een extern bureau onze klanttevredenheidsonderzoeken.

Niveaumeetsysteem

Collega Robby van de Beek vult aan: “Een voorbeeld van onze innovatie is een niveaumeetsysteem op de tanks van onze klanten. Mocht de tank van de klant zich niet lenen voor installatie, dan kunnen zij een QR-code krijgen. Deze hoeven zij enkel te scannen met een mobieltje. Na op ‘bevestigen’ gedrukt te hebben schiet een opdracht voor de afvalstroom gelijk in ons plansysteem, evenals bij de chauffeur in zijn app. Er kunnen trouwens ook QR-codes verkregen worden voor de overige afvalstromen die wij inzamelen. Ten opzichte van een mail, telefoon of via de klantenportal, scheelt deze wijze van aanmelden veel tijd en kunnen wij sneller en efficiënter plannen. Wij willen onze klanten continu voorzien in hun behoefte aan gemak en comfort.”

Relatiebeheer

De processen zijn op orde en de producten en dienstverlening zijn dat ook. Wat blijft er dan nog over? Relatiebeheer. “Afgewerkte olie is een basic product dat je niet met spetterende reclamecampagnes aan je potentiële klanten presenteert. Dat de processen en kwaliteit op orde zijn, vindt iedereen eigenlijk vanzelfsprekend. Daarbij wordt voorbijgegaan aan de hoeveelheid werk en de benodigde investeringen want ‘het is toch je vak.’ Dus als alles is ingevuld kunnen wij ons door één ding onderscheiden in de markt: een persoonlijke langdurige relatie opbouwen. Wij staan voor transparantie, loyaliteit, kwaliteit, snelheid en duurzaamheid. We spelen snel en adequaat in op elke situatie en we bewijzen iedere dag weer dat snelle service mogelijk is, want we lopen hand in hand met onze klant. Daar kan geen gelikte online reclamecampagne het van winnen”, aldus Duran.

Wubben: ‘Wij lopen hand in hand met onze klant’ | Automotive Online

Wubben: ‘Wij lopen hand in hand met onze klant’

Oliebollenspecial • “We merkten dat klanten steeds meer op zoek zijn naar een meer duurzame oplossing voor inzameling en upcycling van hun afgewerkte olie.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

“Eind vorig jaar formuleerden we onze doelen voor 2023. We waren ervan overtuigd dat we door onze goede service en diensten zouden groeien en we nieuwe bedrijven als klant zouden verwelkomen, ondanks dat we te maken hebben met een teruglopende markt.”

Aan het woord is salesmanager Tolga Duran van olie-inzamelaar Wubben (links op de foto). “We merkten dat klanten steeds meer op zoek zijn naar een meer duurzame oplossing voor inzameling en upcycling van hun afgewerkte olie. Daar zijn wij de meest geschikte partij voor omdat we de volledige keten – van inzameling tot upcycling – in eigen beheer hebben. Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil, onze moedermaatschappij, bewerkt deze in eigen hightech raffinaderijen. Met de inzameling en afgifte van de olie hebben we een gesloten cyclus gecreëerd. Vanzelfsprekend is dit gecombineerd met uitstekende service, hoge vergoedingen en scherpe tarieven”, aldus Duran. “Wubben realiseert dit door zich strikt aan zijn kernwaardes te houden: transparantie, loyaliteit, kwaliteit, goede en snelle service. Dit doen wij onder andere door te investeren in nieuwe en bestaande collega’s, bijscholing en aanschaf van nieuw materieel. Maar ook zijn wij constant bezig met het verbeteren van onze processen. En laten wij regelmatig door een extern bureau onze klanttevredenheidsonderzoeken.

Niveaumeetsysteem

Collega Robby van de Beek vult aan: “Een voorbeeld van onze innovatie is een niveaumeetsysteem op de tanks van onze klanten. Mocht de tank van de klant zich niet lenen voor installatie, dan kunnen zij een QR-code krijgen. Deze hoeven zij enkel te scannen met een mobieltje. Na op ‘bevestigen’ gedrukt te hebben schiet een opdracht voor de afvalstroom gelijk in ons plansysteem, evenals bij de chauffeur in zijn app. Er kunnen trouwens ook QR-codes verkregen worden voor de overige afvalstromen die wij inzamelen. Ten opzichte van een mail, telefoon of via de klantenportal, scheelt deze wijze van aanmelden veel tijd en kunnen wij sneller en efficiënter plannen. Wij willen onze klanten continu voorzien in hun behoefte aan gemak en comfort.”

Relatiebeheer

De processen zijn op orde en de producten en dienstverlening zijn dat ook. Wat blijft er dan nog over? Relatiebeheer. “Afgewerkte olie is een basic product dat je niet met spetterende reclamecampagnes aan je potentiële klanten presenteert. Dat de processen en kwaliteit op orde zijn, vindt iedereen eigenlijk vanzelfsprekend. Daarbij wordt voorbijgegaan aan de hoeveelheid werk en de benodigde investeringen want ‘het is toch je vak.’ Dus als alles is ingevuld kunnen wij ons door één ding onderscheiden in de markt: een persoonlijke langdurige relatie opbouwen. Wij staan voor transparantie, loyaliteit, kwaliteit, snelheid en duurzaamheid. We spelen snel en adequaat in op elke situatie en we bewijzen iedere dag weer dat snelle service mogelijk is, want we lopen hand in hand met onze klant. Daar kan geen gelikte online reclamecampagne het van winnen”, aldus Duran.