Gaston Software: Tijdsbesparing, kostenbesparing en vertrouwen

Oliebollenspecial • De nieuwste ontwikkeling van het Gaston-softwarepakket is dat het meertalig is.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Gaston is de webbased GMS-softwareleverancier die steeds groter groeit. Jan van Bergen: “We zijn ooit begonnen met ons alles-in-één softwarepakket voor de universele garagebedrijven. Maar inmiddels zijn we alweer veel verder. Onze software wordt ook gebruikt door merkdealers, garageconcepten en grossiers.”

Dat is volgens senior consultant Van Bergen (links op de foto) niet zo vreemd als je je bedenkt dat de gebruiker daarmee alles in één pakket heeft, waarvoor je in het verleden misschien wel zeven of acht verschillende software modules nodig had. “En alles zit natuurlijk in de cloud, er gaat niets verloren.”

Meertalig

De nieuwste ontwikkeling van het Gaston-softwarepakket is dat het meertalig is. “Het technische personeel heeft regelmatig een andere nationaliteit dan de Nederlandse. Ook de Poolse medewerker kan nu met ons pakket de werkorder lezen en de factuur aanmaken. Hij kan zich daardoor volledig concentreren op zijn werk en productieve uren maken, aldus accountmanager Leo van Maurik, die vervolgt: “Gaston ondersteunt het hele proces. Is het onderdeel op tijd? Klopt de planning, zodat de klant niet voor een tweede keer hoeft terug te komen? Als een planner zijn afspraak invoegt, heeft hij ook gelijk de factuur gemaakt”. Sterke argumenten die bijdragen aan een beter bedrijfsrendement. “Importeurs, merkdealers, universelen, grossiers en toeleveranciers hebben ieder hun eigen rol in de markt en wij voorzien hen van de snelste werkwijze waarbij alle benodigde ingrediënten zijn terug te vinden in ons pakket. Planning is essentieel. We leveren snelheid, er zijn geen vragen meer over hardware zoals printerproblemen en de Google Meet-communicatie is toegenomen”, vult Jan van Bergen aan.

Relatiebeheer

“Komend jaar komt er ‘scan en herken’ bij. Dat is het automatisch inboeken en opslaan van alle inkomende facturen. Opnieuw veel tijdsbesparing en dus kostenbesparing. En een gimmick van Gaston is de draadloze communicatie met je software. Daar zijn we best trots op. Dat geldt ook voor onze koppeling met WESP die ervoor zorgt dat de data uit Gaston inzicht geeft aan de klant hoe hij het doet ten opzichte van zijn collega’s. Gaston wordt vaak ervaren als een soort bedrijfsadviseur, want we zien alles meteen. Alles is real time bijgewerkt. De bedrijfseigenaar ziet al zijn vertrouwelijke gegevens terug in het Gaston-programma, dus is er veel onderling vertrouwen. We hechten aan onze klanten, het is nooit een klant-leverancier relatie. Ik zeg altijd ‘we krijgen er weer een paar nieuwe collega’s bij’ als een nieuwe onderneming zich aandient”, aldus Jan van Bergen, die afsluit met: “Vertrouwen is nooit een onderwerp van discussie, waardoor wij ons kunnen concentreren op onze belangrijkste taak: het dagelijks optimaal houden van onze relatie met onze klanten. Ons pakket is compleet. We werken nu voortdurend aan de achterkant: het omzetten naar Python als programmeertaal, de database, de servers, beveiliging en snelheid, zodat we ook de komende 25 jaar weer verder kunnen.”

Gaston Software: Tijdsbesparing, kostenbesparing en vertrouwen | Automotive Online

Gaston Software: Tijdsbesparing, kostenbesparing en vertrouwen

Oliebollenspecial • De nieuwste ontwikkeling van het Gaston-softwarepakket is dat het meertalig is.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Gaston is de webbased GMS-softwareleverancier die steeds groter groeit. Jan van Bergen: “We zijn ooit begonnen met ons alles-in-één softwarepakket voor de universele garagebedrijven. Maar inmiddels zijn we alweer veel verder. Onze software wordt ook gebruikt door merkdealers, garageconcepten en grossiers.”

Dat is volgens senior consultant Van Bergen (links op de foto) niet zo vreemd als je je bedenkt dat de gebruiker daarmee alles in één pakket heeft, waarvoor je in het verleden misschien wel zeven of acht verschillende software modules nodig had. “En alles zit natuurlijk in de cloud, er gaat niets verloren.”

Meertalig

De nieuwste ontwikkeling van het Gaston-softwarepakket is dat het meertalig is. “Het technische personeel heeft regelmatig een andere nationaliteit dan de Nederlandse. Ook de Poolse medewerker kan nu met ons pakket de werkorder lezen en de factuur aanmaken. Hij kan zich daardoor volledig concentreren op zijn werk en productieve uren maken, aldus accountmanager Leo van Maurik, die vervolgt: “Gaston ondersteunt het hele proces. Is het onderdeel op tijd? Klopt de planning, zodat de klant niet voor een tweede keer hoeft terug te komen? Als een planner zijn afspraak invoegt, heeft hij ook gelijk de factuur gemaakt”. Sterke argumenten die bijdragen aan een beter bedrijfsrendement. “Importeurs, merkdealers, universelen, grossiers en toeleveranciers hebben ieder hun eigen rol in de markt en wij voorzien hen van de snelste werkwijze waarbij alle benodigde ingrediënten zijn terug te vinden in ons pakket. Planning is essentieel. We leveren snelheid, er zijn geen vragen meer over hardware zoals printerproblemen en de Google Meet-communicatie is toegenomen”, vult Jan van Bergen aan.

Relatiebeheer

“Komend jaar komt er ‘scan en herken’ bij. Dat is het automatisch inboeken en opslaan van alle inkomende facturen. Opnieuw veel tijdsbesparing en dus kostenbesparing. En een gimmick van Gaston is de draadloze communicatie met je software. Daar zijn we best trots op. Dat geldt ook voor onze koppeling met WESP die ervoor zorgt dat de data uit Gaston inzicht geeft aan de klant hoe hij het doet ten opzichte van zijn collega’s. Gaston wordt vaak ervaren als een soort bedrijfsadviseur, want we zien alles meteen. Alles is real time bijgewerkt. De bedrijfseigenaar ziet al zijn vertrouwelijke gegevens terug in het Gaston-programma, dus is er veel onderling vertrouwen. We hechten aan onze klanten, het is nooit een klant-leverancier relatie. Ik zeg altijd ‘we krijgen er weer een paar nieuwe collega’s bij’ als een nieuwe onderneming zich aandient”, aldus Jan van Bergen, die afsluit met: “Vertrouwen is nooit een onderwerp van discussie, waardoor wij ons kunnen concentreren op onze belangrijkste taak: het dagelijks optimaal houden van onze relatie met onze klanten. Ons pakket is compleet. We werken nu voortdurend aan de achterkant: het omzetten naar Python als programmeertaal, de database, de servers, beveiliging en snelheid, zodat we ook de komende 25 jaar weer verder kunnen.”