‘Stellantis vergroot marktaandeel in bestelautoverkoop’
Bestelauto • De autofabrikant haalt in Nederland naar eigen zeggen een marktaandeel van 18,4 procent in de nieuwregistraties
Stellantis heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 4.026 bestelauto’s verkocht van de merken Opel, Peugeot, Citroën en Fiat. Dat zijn er 900 meer dan in Q1 van 2023, toen Stellantis 3.126 bestelauto’s van de vier merken wist te verkopen. Dit heeft Stellantis bekendgemaakt.
De autofabrikant haalt hiermee in Nederland naar eigen zeggen een marktaandeel van 18,4 procent in de nieuwregistraties, tegenover 16 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Stellantis vernieuwde recent twaalf LCV-modellen: Opel Combo, Vivaro en Movano; Peugeot Partner, Expert en Boxer; Citroën Berlingo, Jumpy en Jumper; Fiat Doblo, Scudo en Ducato. Ook werkt het bedrijf aan het uitbreiden van het aanbod van waterstofaangedreven bestelauto’s.