Belron (Carglass) koopt Glasgarage
Belron Holland krijgt met de overname een flink stuk van de gestuurde schademarkt in handen, met drie concepten: Autotaalglas, Carglass en Glasgarage. De drie merken blijven wel gehandhaafd, vertelt directeur Douwe Bekius van Belron Holland aan Automotive. “De drie concepten hebben een duidelijk afwijkende propositie. Glasgarage is een shop-in-shop concept en daardoor altijd dicht in de buurt. Autotaalglas is een franchiseconcept met een hoge servicegraad, denk aan vervangend vervoer. Carglass is een filiaalbedrijf dat vooral bekend is van de mobiele dienstverlening.”
Synergie
Belron geeft geen omzetten prijs van de drie aangesloten formules. “Nu we beursgenoteerd zijn, ligt dat nog gevoeliger.” De overname hoeft volgens Belron niet aan de mededingingsautoriteit ACM te worden voorgelegd.
Glasgarage heeft in totaal 115 vestigingen, Autotaalglas 54 en Carglass 56. Het management van de drie blijft hetzelfde, op Glasgarage-oprichter Emil Voorhorst na die naar het hoofdkantoor van Belron Holland gaat. “We zullen aan de achterkant wel naar synergie zoeken, bijvoorbeeld op het gebied van logistiek en backoffice-activiteiten”, zegt Bekius.
Afgelopen zomer kocht Belron al Autotaalglas. Carglass en Autotaalglas zijn de twee grootste ruitenketens van Nederland.