Automotive ICT Solutions: Trots op Wincar

Oliebollenspecial • “Waar het uiteindelijk om draait, is dat met Wincar ieder bedrijf efficiënt werkt.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Juist in een markt waar veel internationale partijen actief zijn, val je op als Nederlandse speler. Ruim een jaar geleden, in september 2022, besloten de drie huidige directieleden van Automotive ICT Solutions BV om zich los te maken van het Amerikaanse Reynolds and Reynolds en verder te gaan onder de naam Automotive ICT Solutions BV. Paul Koster: “We zijn na onze verzelfstandiging een stuk flexibeler geworden.”

Met ruim 20 jaar ervaring richt het drietal zich nu met het managementsysteem Wincar op de gehele automotive. Met als doel om ondernemers, van klein tot groot, te ondersteunen met het managen van hun onderneming. Koster: “Waar het uiteindelijk om draait, is dat met Wincar ieder bedrijf efficiënt werkt.” Maar dat is niet alles. Vooral wil het bedrijf, dat volgens Koster een ‘beetje een Rotterdamse mentaliteit heeft, niet lullen, maar poetsen’, veel meer dan voorheen een luisterend oor zijn voor de klanten. “Omdat we de markt zo goed kennen en weten wat er speelt.” Het verfijnen van de programmatuur is een continu proces waarbij de pas verworven flexibiliteit een rol van betekenis speelt. Want veranderingen in de markt kunnen nu snel een plek krijgen in het product. “Daarmee onderscheiden we ons.”

Verbindend, benaderbaar, betrokken

Ook op het kantoor in Zevenaar, waar nu circa 35 mensen werken, is het nodige veranderd. Koster: “We zijn dankbaar voor alle ervaring die we hebben opgedaan, waarmee dit bedrijf een stevig fundament heeft, maar nu we zelfstandig zijn geworden, willen we onze medewerkers meer bij het bedrijf betrekken. We willen ze weer een gevoel van trots geven, trots op hun product Wincar en trots op het bedrijf.” Werken voor een multinational betekent nu eenmaal dat je te maken hebt met allerlei regeltjes waar het nodige overleg en tijd voor nodig is. “We zijn een open en platte organisatie. Voor de klanten is het ook fijn als onze medewerkers betrokken zijn, zich verantwoordelijk voelen en goed bereikbaar zijn. Onze dagelijkse pijlers zijn niet voor niks: verbindend, benaderbaar, betrokken.”

De beste zijn

Veel verandert er in de automotive markt en dat speelt Wincar in de hand. “Onze brede kennis van de markt zorgt er in combinatie met onze flexibiliteit voor dat we snel in kunnen spelen op veranderingen in de markt.” In het afgelopen jaar zijn er veel klanten bijgekomen. “Ik denk dat wij in deze markt, die een verdringingsmarkt is, het hardst zijn gegroeid.” Samenwerken is essentieel, stelt Koster. “Wij willen de beste zijn en dat betekent dat we ons focussen op onze eigen gebied. En dus zoeken we de samenwerking met partijen met dezelfde focus, of het nu gaat om CRM, planning of financiële pakketten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Automotive ICT Solutions: Trots op Wincar | Automotive Online

Automotive ICT Solutions: Trots op Wincar

Oliebollenspecial • “Waar het uiteindelijk om draait, is dat met Wincar ieder bedrijf efficiënt werkt.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Juist in een markt waar veel internationale partijen actief zijn, val je op als Nederlandse speler. Ruim een jaar geleden, in september 2022, besloten de drie huidige directieleden van Automotive ICT Solutions BV om zich los te maken van het Amerikaanse Reynolds and Reynolds en verder te gaan onder de naam Automotive ICT Solutions BV. Paul Koster: “We zijn na onze verzelfstandiging een stuk flexibeler geworden.”

Met ruim 20 jaar ervaring richt het drietal zich nu met het managementsysteem Wincar op de gehele automotive. Met als doel om ondernemers, van klein tot groot, te ondersteunen met het managen van hun onderneming. Koster: “Waar het uiteindelijk om draait, is dat met Wincar ieder bedrijf efficiënt werkt.” Maar dat is niet alles. Vooral wil het bedrijf, dat volgens Koster een ‘beetje een Rotterdamse mentaliteit heeft, niet lullen, maar poetsen’, veel meer dan voorheen een luisterend oor zijn voor de klanten. “Omdat we de markt zo goed kennen en weten wat er speelt.” Het verfijnen van de programmatuur is een continu proces waarbij de pas verworven flexibiliteit een rol van betekenis speelt. Want veranderingen in de markt kunnen nu snel een plek krijgen in het product. “Daarmee onderscheiden we ons.”

Verbindend, benaderbaar, betrokken

Ook op het kantoor in Zevenaar, waar nu circa 35 mensen werken, is het nodige veranderd. Koster: “We zijn dankbaar voor alle ervaring die we hebben opgedaan, waarmee dit bedrijf een stevig fundament heeft, maar nu we zelfstandig zijn geworden, willen we onze medewerkers meer bij het bedrijf betrekken. We willen ze weer een gevoel van trots geven, trots op hun product Wincar en trots op het bedrijf.” Werken voor een multinational betekent nu eenmaal dat je te maken hebt met allerlei regeltjes waar het nodige overleg en tijd voor nodig is. “We zijn een open en platte organisatie. Voor de klanten is het ook fijn als onze medewerkers betrokken zijn, zich verantwoordelijk voelen en goed bereikbaar zijn. Onze dagelijkse pijlers zijn niet voor niks: verbindend, benaderbaar, betrokken.”

De beste zijn

Veel verandert er in de automotive markt en dat speelt Wincar in de hand. “Onze brede kennis van de markt zorgt er in combinatie met onze flexibiliteit voor dat we snel in kunnen spelen op veranderingen in de markt.” In het afgelopen jaar zijn er veel klanten bijgekomen. “Ik denk dat wij in deze markt, die een verdringingsmarkt is, het hardst zijn gegroeid.” Samenwerken is essentieel, stelt Koster. “Wij willen de beste zijn en dat betekent dat we ons focussen op onze eigen gebied. En dus zoeken we de samenwerking met partijen met dezelfde focus, of het nu gaat om CRM, planning of financiële pakketten.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.