Bovag en RAI sluiten juridische acties niet uit

Redactie Redactie
• Laatste update:

“De lasten voor de automobilist gaan fors omhoog, terwijl al deze extra belastingen niet worden teruggegeven middels investeringen in mobiliteit. In plaats daarvan gaat het geld naar bijvoorbeeld stadswijken en onderwijs. Projecten die de automobilist mag financieren. Wij vinden dat een verkeerde keus, je kan beter investeren in mobiliteit, zodat de economie zich kan blijven ontwikkelen. Daar heeft iedereen baat bij.”
Het ergste noemt Burgman de marktverstorende maatregelen. “Met het nieuwe bonus-malussysteem, de slurptax en de fijnstofdifferentiatie maakt het kabinet bepaalde modellen simpelweg onverkoopbaar. Terwijl je het hebt over auto’s die op alle fronten voldoen aan de Europese eisen. Dan grijp je als overheid op een extreme manier in in de huidige marktverhoudingen. Het kabinet gaat eigenlijk bepalen in welke auto iemand moet rijden. Dat is schandalig.” Gaan de verenigingen nog juridische maatregelen nemen tegen de plannen, bijvoorbeeld bij de Europese rechter? “Als dat nodig blijkt zullen we dat zeker doen”, zegt Burgman. “We willen alle denkbare stappen nemen om deze plannen te stoppen. Maar eerst gaan we opnieuw in overleg, onder meer met de minister van Milieu en de staatssecretaris van Financiën. De toon zal nu echter wat scherper zijn dan tijdens voorgaande gesprekken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bovag en RAI sluiten juridische acties niet uit | Automotive Online

Bovag en RAI sluiten juridische acties niet uit

Redactie Redactie
• Laatste update:

“De lasten voor de automobilist gaan fors omhoog, terwijl al deze extra belastingen niet worden teruggegeven middels investeringen in mobiliteit. In plaats daarvan gaat het geld naar bijvoorbeeld stadswijken en onderwijs. Projecten die de automobilist mag financieren. Wij vinden dat een verkeerde keus, je kan beter investeren in mobiliteit, zodat de economie zich kan blijven ontwikkelen. Daar heeft iedereen baat bij.”
Het ergste noemt Burgman de marktverstorende maatregelen. “Met het nieuwe bonus-malussysteem, de slurptax en de fijnstofdifferentiatie maakt het kabinet bepaalde modellen simpelweg onverkoopbaar. Terwijl je het hebt over auto’s die op alle fronten voldoen aan de Europese eisen. Dan grijp je als overheid op een extreme manier in in de huidige marktverhoudingen. Het kabinet gaat eigenlijk bepalen in welke auto iemand moet rijden. Dat is schandalig.” Gaan de verenigingen nog juridische maatregelen nemen tegen de plannen, bijvoorbeeld bij de Europese rechter? “Als dat nodig blijkt zullen we dat zeker doen”, zegt Burgman. “We willen alle denkbare stappen nemen om deze plannen te stoppen. Maar eerst gaan we opnieuw in overleg, onder meer met de minister van Milieu en de staatssecretaris van Financiën. De toon zal nu echter wat scherper zijn dan tijdens voorgaande gesprekken.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.