Grote verandering op komst bij Vision Car Lease

Brand story • Hoe onderscheid je je in de markt waar collegabedrijven dezelfde dienst leveren? Vision Car Lease vernieuwt zijn identiteit met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Vision Car Lease

De merkonafhankelijke leasemaatschappij presenteert zich als de keuze voor persoonlijk contact, met flexibiliteit en medewerkers die écht met je meedenken. Die werkwijze maakt de specialist in operational lease, shortlease en fietslease al langer bijzonder. Toch is het vooral de re-branding die dit ook visueel beter laat zien. Algemeen Directeur Karel Vaal vertelt: ,,We leveren turnkey mobiliteit. Daarmee zijn we niet uniek, maar de wijze waarop maakt ons wel bijzonder. Met de nieuwe branding onderscheiden we ons veel beter, zodoende voldoen we aan de verwachtingen van klanten met onze werkwijze.”

Een beeldmerk met verhaal

De huisstijl moest vooral moderner worden. Tijdens het proces vielen de verschillende puzzelstukjes vanzelf op de juiste plaats, zo legt Vaal uit in een interview in De Ondernemer: ,,Het beeldmerk vertelt eigenlijk een heel groot deel van ons verhaal.” Hij beschrijft het nieuwe logo van Vision Car Lease. ,,Opgebouwd uit twee ogen staat het logo voor onze visie, gecombineerd met de voor ons zo belangrijke transparantie. Wij staan achter onze mobiliteitsoplossingen, dus houden niet van kleine lettertjes.”

Het beeldmerk blijkt nog een aantal betekenissen te combineren: ,,Er komen twee bogen bij elkaar, zoals het stuur van een auto. Dat is en blijft voor ons een belangrijke tak binnen mobiliteit. De twee bogen staan ook symbool voor onze flexibiliteit, omdat we het liefst meer bieden dan zomaar een mobiliteitsoplossing.”

Meer dan alleen een auto

De mobiliteitsspecialist die onderdeel is van de Pala-group staat al jaren bekend om z’n oplossingen voor MKB+ en z’n DGA’s. ,,Die combinatie, daar zijn we heel sterk in,” vertelt Vaal. Wij werken merkonafhankelijk, dus kunnen we alle merken leaseauto’s regelen voor het complete wagenpark.”

Vanuit die achtergrond denkt Vision Car Lease graag mee over de wensen of concrete eisen van de Finance Manager, gekoppeld aan de wensen van een DGA. Of die van medewerkers, als ze hun elektrische leaseauto graag een paar weken per jaar inruilen om naar Zuid-Frankrijk te rijden voor de zomervakantie. ,,We geven persoonlijk op maat gemaakt advies voor iedere situatie,” licht Vaal toe.

Een klant is geen nummer

Zonder uitzondering waarderen klanten vooral het persoonlijk contact. ,,De afgelopen tijd hebben we flink gebrainstormd en nagedacht over hoe we onze identiteit nog beter kunnen laten zien. En het resultaat mag er zijn: een compleet nieuwe look met een fris logo en huisstijl die perfect passen bij wie we zijn en waar we voor staan!” Als hij wordt gevraagd naar een concreet voorbeeld hoeft hij niet lang na te denken. ,,Bij ons krijgen klanten gewoon een medewerker aan de lijn als ze ons bellen. Dat klinkt misschien triviaal, maar bij veel leasebedrijven kom je als klant niet verder dan een automatisch bandje en een ingewikkeld keuzemenu.”

Bij Vision Car Lease krijgen klanten snel hun vaste aanspreekpunt aan de lijn. Sterker nog, heel bewust staan gewoon de 06-nummers van medewerkers op de website. Vaal vertelt: ,,Wij begrijpen dat ondernemers en professionals vooral buiten kantooruren vragen willen stellen. Tussen half 9 en 5 hoor je ze niet, dan werken ze aan hun business of de projecten waar ze mee bezig zijn.”

Grote verandering op komst bij Vision Car Lease | Automotive Online

Grote verandering op komst bij Vision Car Lease

Brand story • Hoe onderscheid je je in de markt waar collegabedrijven dezelfde dienst leveren? Vision Car Lease vernieuwt zijn identiteit met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Vision Car Lease

De merkonafhankelijke leasemaatschappij presenteert zich als de keuze voor persoonlijk contact, met flexibiliteit en medewerkers die écht met je meedenken. Die werkwijze maakt de specialist in operational lease, shortlease en fietslease al langer bijzonder. Toch is het vooral de re-branding die dit ook visueel beter laat zien. Algemeen Directeur Karel Vaal vertelt: ,,We leveren turnkey mobiliteit. Daarmee zijn we niet uniek, maar de wijze waarop maakt ons wel bijzonder. Met de nieuwe branding onderscheiden we ons veel beter, zodoende voldoen we aan de verwachtingen van klanten met onze werkwijze.”

Een beeldmerk met verhaal

De huisstijl moest vooral moderner worden. Tijdens het proces vielen de verschillende puzzelstukjes vanzelf op de juiste plaats, zo legt Vaal uit in een interview in De Ondernemer: ,,Het beeldmerk vertelt eigenlijk een heel groot deel van ons verhaal.” Hij beschrijft het nieuwe logo van Vision Car Lease. ,,Opgebouwd uit twee ogen staat het logo voor onze visie, gecombineerd met de voor ons zo belangrijke transparantie. Wij staan achter onze mobiliteitsoplossingen, dus houden niet van kleine lettertjes.”

Het beeldmerk blijkt nog een aantal betekenissen te combineren: ,,Er komen twee bogen bij elkaar, zoals het stuur van een auto. Dat is en blijft voor ons een belangrijke tak binnen mobiliteit. De twee bogen staan ook symbool voor onze flexibiliteit, omdat we het liefst meer bieden dan zomaar een mobiliteitsoplossing.”

Meer dan alleen een auto

De mobiliteitsspecialist die onderdeel is van de Pala-group staat al jaren bekend om z’n oplossingen voor MKB+ en z’n DGA’s. ,,Die combinatie, daar zijn we heel sterk in,” vertelt Vaal. Wij werken merkonafhankelijk, dus kunnen we alle merken leaseauto’s regelen voor het complete wagenpark.”

Vanuit die achtergrond denkt Vision Car Lease graag mee over de wensen of concrete eisen van de Finance Manager, gekoppeld aan de wensen van een DGA. Of die van medewerkers, als ze hun elektrische leaseauto graag een paar weken per jaar inruilen om naar Zuid-Frankrijk te rijden voor de zomervakantie. ,,We geven persoonlijk op maat gemaakt advies voor iedere situatie,” licht Vaal toe.

Een klant is geen nummer

Zonder uitzondering waarderen klanten vooral het persoonlijk contact. ,,De afgelopen tijd hebben we flink gebrainstormd en nagedacht over hoe we onze identiteit nog beter kunnen laten zien. En het resultaat mag er zijn: een compleet nieuwe look met een fris logo en huisstijl die perfect passen bij wie we zijn en waar we voor staan!” Als hij wordt gevraagd naar een concreet voorbeeld hoeft hij niet lang na te denken. ,,Bij ons krijgen klanten gewoon een medewerker aan de lijn als ze ons bellen. Dat klinkt misschien triviaal, maar bij veel leasebedrijven kom je als klant niet verder dan een automatisch bandje en een ingewikkeld keuzemenu.”

Bij Vision Car Lease krijgen klanten snel hun vaste aanspreekpunt aan de lijn. Sterker nog, heel bewust staan gewoon de 06-nummers van medewerkers op de website. Vaal vertelt: ,,Wij begrijpen dat ondernemers en professionals vooral buiten kantooruren vragen willen stellen. Tussen half 9 en 5 hoor je ze niet, dan werken ze aan hun business of de projecten waar ze mee bezig zijn.”