Parkeerrem Brembo dwingt Tesla tot grote terugroepactie

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:

Dat bevestigt Tesla.

Het probleem met de parkeerremmen zit in een onderdeel van Brembo dat incidenteel productiefouten bevat, bevestigt Berith Behrens van Tesla Nederland. “Bij een klein aantal auto’s gaat soms een waarschuwingslampje branden. Bij vijf procent van de auto’s is ook werkelijk een defect aangetroffen waardoor de parkeerrem mogelijk niet goed werkt.”

Volgens Tesla is de veiligheid niet in het geding en zijn er geen ongelukken of verwondingen bekend door het defect. De circa 1.600 Nederlanders die in februari tot oktober vorig jaar een nieuwe Tesla kochten hebben gisteren een e-mail gehad met het verzoek de auto bij hun dealer te laten controleren. Eventuele reparatie kost drie kwartier, vertelt Behrens, die benadrukt dat mensen niet verplicht zijn naar de dealer te gaan. “Het is een vrijwillige controle.”  

De meest recente terugroepactie van Tesla betrof de veiligheidsgordel, in november 2015

 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

Parkeerrem Brembo dwingt Tesla tot grote terugroepactie | Automotive Online

Parkeerrem Brembo dwingt Tesla tot grote terugroepactie

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:

Dat bevestigt Tesla.

Het probleem met de parkeerremmen zit in een onderdeel van Brembo dat incidenteel productiefouten bevat, bevestigt Berith Behrens van Tesla Nederland. “Bij een klein aantal auto’s gaat soms een waarschuwingslampje branden. Bij vijf procent van de auto’s is ook werkelijk een defect aangetroffen waardoor de parkeerrem mogelijk niet goed werkt.”

Volgens Tesla is de veiligheid niet in het geding en zijn er geen ongelukken of verwondingen bekend door het defect. De circa 1.600 Nederlanders die in februari tot oktober vorig jaar een nieuwe Tesla kochten hebben gisteren een e-mail gehad met het verzoek de auto bij hun dealer te laten controleren. Eventuele reparatie kost drie kwartier, vertelt Behrens, die benadrukt dat mensen niet verplicht zijn naar de dealer te gaan. “Het is een vrijwillige controle.”  

De meest recente terugroepactie van Tesla betrof de veiligheidsgordel, in november 2015

 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.