Analyse: Alfa Romeo Giulia krijgt het niet cadeau

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Frank Rieck

    Wat een slecht artikel.
    Alfa Romeo vergelijken met het debacel rond de NS en Ansaldobreda raakt kant nog wal. Het suggereerd op kinderachtige wijze dat Italiaans auto’s geen topkwaliteit zijn. Het echte probleem is de Nedrelandse leasemarkt waar het slechts nog gaat over de laagste bijtelling en niet meer over auto’s laat staan rijkwaliteiten. Echte vooruitstrevende autoliefhebbers weten al lang dat het om elektrisch rijden zal gaan. Fabrikanten als Alfa en BMW hebben in het veleden fantastische auto’s gemaakt, maar missen zoals vele anderen door gebrekt aan technische vernieuwing de toekomst zoals Tesla die wel neerzet.

  • Peter

    Leuk, Jaguar in het rijtje te zien. Ook een merk in door segment bezig met een come-back. In dat opzicht vergelijkbaar met de hoofdrol speler van het artikel.

    Mooi te zien dat de horizon van de schrijver niet veel verder rijkt dan Nederland. Het succes van de 156 zaak de Giulia hier niet evenaren. Dat is echter niet de doelstelling. Net als bij de gerenommeerde markten zal der Giulia wereldwijd verkocht moeten worden. In dag licht gezien is het Nederlandse fiscale stelsel en een station wagon uitvoering net iets minder belangrijk. Of de Giulia voldoende in huis heeft de wereld ter veroveren zal de tijd leren. Die wereld is wel groter en anders dan Nederland

  • Marc Klaver

    Even een gewetensvraag aan de heer Deinum: hebt u met de Passat GTE gereden?