‘3.000 ontslagen bij verlieslatend Nio’

Nio • Wereldwijd wordt 10 procent van het personeel ontslagen.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Nio ET7 (Foto: Shutterstock)

De Chinese autofabrikant Nio haalt de doelen niet en neemt afscheid van 10 procent van de medewerkers. In totaal gaat het om 3.000 van de 30 duizend banen. Dat meldt persbureau Bloomberg.

Afgelopen week stuurde oprichter en ceo William Li een brief naar het personeel met het bericht. Dubbele en ‘inefficiënte’ rollen verdwijnen en investeringen die niet binnen drie jaar bijdragen aan de financiële prestaties van het bedrijf worden uitgesteld of geschrapt.

Onze reis is een marathon op een modderige baan.

Van de vele nieuwe Chinese EV-merken werd Nio lange tijd beschouwd als een van de grootste kanshebbers op succes. Nio blijft echter achter bij de verkoopdoelstellingen en blijft verliezen boeken.

Volgens Bloomberg illustreert de stap van Nio de spanningen op de Chinese EV-markt (de grootste ter wereld), waar de dominante spelers BYD en Tesla hun prijzen tot de bodem hebben verlaagd, en zo de kleinere spelers uitsluiten.

“Dit is een moeilijke maar noodzakelijke beslissing tegen de felle concurrentie in”, schreef Li in de brief. “Onze reis is een marathon op een modderige baan.”

Beluister hieronder de Mobtalk-Podcast (of in uw favoriete podcast-speler) met Ruben Keuter, managing director van Nio Nederland.


Doet de widget het niet? Klik hier.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.

‘3.000 ontslagen bij verlieslatend Nio’ | Automotive Online

‘3.000 ontslagen bij verlieslatend Nio’

Nio • Wereldwijd wordt 10 procent van het personeel ontslagen.
Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Nio ET7 (Foto: Shutterstock)

De Chinese autofabrikant Nio haalt de doelen niet en neemt afscheid van 10 procent van de medewerkers. In totaal gaat het om 3.000 van de 30 duizend banen. Dat meldt persbureau Bloomberg.

Afgelopen week stuurde oprichter en ceo William Li een brief naar het personeel met het bericht. Dubbele en ‘inefficiënte’ rollen verdwijnen en investeringen die niet binnen drie jaar bijdragen aan de financiële prestaties van het bedrijf worden uitgesteld of geschrapt.

Onze reis is een marathon op een modderige baan.

Van de vele nieuwe Chinese EV-merken werd Nio lange tijd beschouwd als een van de grootste kanshebbers op succes. Nio blijft echter achter bij de verkoopdoelstellingen en blijft verliezen boeken.

Volgens Bloomberg illustreert de stap van Nio de spanningen op de Chinese EV-markt (de grootste ter wereld), waar de dominante spelers BYD en Tesla hun prijzen tot de bodem hebben verlaagd, en zo de kleinere spelers uitsluiten.

“Dit is een moeilijke maar noodzakelijke beslissing tegen de felle concurrentie in”, schreef Li in de brief. “Onze reis is een marathon op een modderige baan.”

Beluister hieronder de Mobtalk-Podcast (of in uw favoriete podcast-speler) met Ruben Keuter, managing director van Nio Nederland.


Doet de widget het niet? Klik hier.

Bekijk ook de YouTube-video van de podcast.