‘Duitse auto-industrie investeert 5 miljard in schone diesels’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Shutterstock

Dat meldt persbureau Bloomberg. Diesels liggen in Duitsland, maar ook in de rest van Europa, onder vuur. Twee weken geleden lekte uit dat Duitse fabrikanten gezamenlijk naar technische oplossingen zochten om minder adblue te hoeven gebruiken. Later bleek dat de fabrikanten een kartel vormden, dat over nog veel meer zaken afspraken maakte. Het kartel wordt overigens door onder meer BMW ontkend. Volgens Bloomberg is het plaatsen van grotere adblue-tanks onderdeel van het akkoord. Deze operatie zou al zo’n drie miljard euro kosten.

De fabrikanten willen op hun beurt dat de Duitse regering meer investeert in laadinfrastructuur, om zo de verkoop van elektrische voertuigen te stimuleren. Lees in de column van Wim Oude Weernink waarom de Duitse overheid en industrie er niet aan ontkomen om meer te investeren in EV’s met alle pijnlijke gevolgen van dien.

Volkswagen, Daimler, BMW en het Duitse ministerie van Transport wilden volgens Bloomberg niet reageren. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Duitse auto-industrie investeert 5 miljard in schone diesels’ | Automotive Online

‘Duitse auto-industrie investeert 5 miljard in schone diesels’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Foto: Shutterstock

Dat meldt persbureau Bloomberg. Diesels liggen in Duitsland, maar ook in de rest van Europa, onder vuur. Twee weken geleden lekte uit dat Duitse fabrikanten gezamenlijk naar technische oplossingen zochten om minder adblue te hoeven gebruiken. Later bleek dat de fabrikanten een kartel vormden, dat over nog veel meer zaken afspraken maakte. Het kartel wordt overigens door onder meer BMW ontkend. Volgens Bloomberg is het plaatsen van grotere adblue-tanks onderdeel van het akkoord. Deze operatie zou al zo’n drie miljard euro kosten.

De fabrikanten willen op hun beurt dat de Duitse regering meer investeert in laadinfrastructuur, om zo de verkoop van elektrische voertuigen te stimuleren. Lees in de column van Wim Oude Weernink waarom de Duitse overheid en industrie er niet aan ontkomen om meer te investeren in EV’s met alle pijnlijke gevolgen van dien.

Volkswagen, Daimler, BMW en het Duitse ministerie van Transport wilden volgens Bloomberg niet reageren. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.