EV-specialisten willen toezicht op VW

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Dat meldt het internationale persbureau Reuters vandaag.

Als ‘goedmakertje’ voor het dieselschandaal moet Volkswagen elektrische auto’s verkopen in de VS. Ook moet de fabrikant meewerken aan de aanleg van een laadpaalinfrastructuur. Er zou 1,2 miljard dollar nationaal moeten worden geïnvesteerd in het netwerk. En in de staat Californië moet er 800 miljoen dollar aan uitgegeven worden.

Omslagpunt

De laadpaalbedrijven denken dat met het geld een omslagpunt bereikt kan worden en zijn bang voor oneerlijke concurrentie als het geld niet goed wordt ingezet. Achtentwintig bedrijven hebben zich verenigd, waaronder Chargepoint, EV Connect en de Electric Vehicle Charging Association. Zij stellen dat de overeenkomst geen winnaars en verliezers mag hebben. In een brief aan het Amerikaanse ministerie van Justitie schrijven zij: “Zeker niet omdat de EV-markt het vervoer van de 21ste eeuw gaat definiëren.” Zij vinden dat alle partijen in de branche de mogelijkheid moeten hebben om mee te kunnen werken aan de plannen. 

Ook vinden de bedrijven dat een deel van het geld gebruikt moet worden om kortingen te geven aan werkgevers, eigenaren van appartementen, werkplaatsen en andere facility managers die willen investeren in oplaadpunten. Een tekort aan oplaadpunten bij bedrijven en in appartementencomplexen wordt gezien als een belangrijke barrière voor een doorbraak van EV’s.

Het exacte plan van Volkswagen over hoe het geld wordt besteed, moet nog worden gepresenteerd. Er zal in ieder geval op worden toegezien door de California Air Resources Board en het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA).

Automotive publiceerde onlangs een analyse van de laadpaalbranche.

EV-specialisten willen toezicht op VW | Automotive Online

EV-specialisten willen toezicht op VW

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

Dat meldt het internationale persbureau Reuters vandaag.

Als ‘goedmakertje’ voor het dieselschandaal moet Volkswagen elektrische auto’s verkopen in de VS. Ook moet de fabrikant meewerken aan de aanleg van een laadpaalinfrastructuur. Er zou 1,2 miljard dollar nationaal moeten worden geïnvesteerd in het netwerk. En in de staat Californië moet er 800 miljoen dollar aan uitgegeven worden.

Omslagpunt

De laadpaalbedrijven denken dat met het geld een omslagpunt bereikt kan worden en zijn bang voor oneerlijke concurrentie als het geld niet goed wordt ingezet. Achtentwintig bedrijven hebben zich verenigd, waaronder Chargepoint, EV Connect en de Electric Vehicle Charging Association. Zij stellen dat de overeenkomst geen winnaars en verliezers mag hebben. In een brief aan het Amerikaanse ministerie van Justitie schrijven zij: “Zeker niet omdat de EV-markt het vervoer van de 21ste eeuw gaat definiëren.” Zij vinden dat alle partijen in de branche de mogelijkheid moeten hebben om mee te kunnen werken aan de plannen. 

Ook vinden de bedrijven dat een deel van het geld gebruikt moet worden om kortingen te geven aan werkgevers, eigenaren van appartementen, werkplaatsen en andere facility managers die willen investeren in oplaadpunten. Een tekort aan oplaadpunten bij bedrijven en in appartementencomplexen wordt gezien als een belangrijke barrière voor een doorbraak van EV’s.

Het exacte plan van Volkswagen over hoe het geld wordt besteed, moet nog worden gepresenteerd. Er zal in ieder geval op worden toegezien door de California Air Resources Board en het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA).

Automotive publiceerde onlangs een analyse van de laadpaalbranche.