Achmea start dealer support service

Redactie Redactie
• Laatste update:

Na deze kickoff-actie gaat Achmea iedere dealer die een lead bij de verzekeraar aanlevert, nog eens vier herhalingscontacten aanbieden.

"Het is angstvallig stil bij dealerbedrijven en de verkoop is dramatisch. Wij willen daarom graag een duurzame impuls leveren aan de economie. Dat is maatschappelijk gezien goed en goed voor ons bedrijf", aldus woordvoerder Bertwin Tiemersma van Achmea. Hij wil nog niet zeggen welke dealers in eerste instantie benaderd worden voor de kick-off actie. In samenspraak met deze dealers worden van elk bedrijf honderd klanten benaderd voor de aankoop van een nieuwe auto (nieuw of gebruikt). De commerciële waarde van deze actie schat Tiermersma op in totaal 150 duizend euro.

Na de kickoff kan iedere dealer die een auto verkoopt de gegevens van de klant aanbrengen bij Achmea. Mocht Achmea aan de klant een verzekering verkopen dan onderhoudt de verzekeraar namens de dealer contact met de klant. "Als de dealer denkt dat deze klant toe is aan een onderhoudsbeurt, wintercheck of nieuwe auto dan nemen wij contact op." Ook schades worden door de betreffende dealer afgehandeld. De actie gaat meerdere jaren duren en zou een permanent karakter kunnen krijgen, aldus Tiemersma.

Achmea is niet bang dat dealers liever voor de provisie gaan van andere verzekeraars. "Wij denken dat dealers liever voor een langdurige relatie gaan met hun klanten, dan voor snelle premie."
Overigens geldt de actie ook voor de grotere universele autobedrvijven.

Achmea start dealer support service | Automotive Online

Achmea start dealer support service

Redactie Redactie
• Laatste update:

Na deze kickoff-actie gaat Achmea iedere dealer die een lead bij de verzekeraar aanlevert, nog eens vier herhalingscontacten aanbieden.

"Het is angstvallig stil bij dealerbedrijven en de verkoop is dramatisch. Wij willen daarom graag een duurzame impuls leveren aan de economie. Dat is maatschappelijk gezien goed en goed voor ons bedrijf", aldus woordvoerder Bertwin Tiemersma van Achmea. Hij wil nog niet zeggen welke dealers in eerste instantie benaderd worden voor de kick-off actie. In samenspraak met deze dealers worden van elk bedrijf honderd klanten benaderd voor de aankoop van een nieuwe auto (nieuw of gebruikt). De commerciële waarde van deze actie schat Tiermersma op in totaal 150 duizend euro.

Na de kickoff kan iedere dealer die een auto verkoopt de gegevens van de klant aanbrengen bij Achmea. Mocht Achmea aan de klant een verzekering verkopen dan onderhoudt de verzekeraar namens de dealer contact met de klant. "Als de dealer denkt dat deze klant toe is aan een onderhoudsbeurt, wintercheck of nieuwe auto dan nemen wij contact op." Ook schades worden door de betreffende dealer afgehandeld. De actie gaat meerdere jaren duren en zou een permanent karakter kunnen krijgen, aldus Tiemersma.

Achmea is niet bang dat dealers liever voor de provisie gaan van andere verzekeraars. "Wij denken dat dealers liever voor een langdurige relatie gaan met hun klanten, dan voor snelle premie."
Overigens geldt de actie ook voor de grotere universele autobedrvijven.