Remmenfabrikant Brembo verhuist naar Nederland

Brembo • Het bedrijf blijft belasting afdragen in Italië.
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Brembo)

De Italiaanse remmenfabrikant Brembo wil haar hoofdkantoor verhuizen naar Nederland en ook een NV worden. De aandelen blijven echter verhandeld aan de beurs van Milaan. Met die transactie wil Brembo een solide basis creëren en internationaal sterken staan voor verdere wereldwijde ontwikkeling zonder zijn Italiaanse identiteit te verliezen. Meldt het bedrijf in een persbericht.

Brembo heeft de laatste jaren een snelle internationalisering doorgemaakt, waarbij de omzet nu vooral uit Noord-Amerika, Europa en China komt. Mede gezien de snel veranderende automarkt, heeft het bedrijf een ontwikkelingsstrategie ingezet naar een gestage verbreding van de geboden ‘oplossingen’.

Volgens het bedrijf stelt de verhuizing Brembo ‘in staat om te profiteren van een juridisch kader om de wereldwijde bedrijfsdimensie van de Brembo te versterken’. In detail zal het bedrijf zijn aandeelhouders een versterkt mechanisme voor verhoogd stemrecht aanbieden. Hierdoor poogt Brembo een solide aandeelhoudersbasis te waarborgen en staat het bedrijf er naar verwachting beter op bij mogelijke overnames, die kunnen worden gerealiseerd door de uitgifte van nieuwe aandelen.

“Dit heeft geen impact op de business, identiteit, cultuur of Italiaanse aanwezigheid van de onderneming”, benadrukt voorzitter Matteo Tiraboschi.

Er komen geen veranderingen voor de leiding of het personeel. Eerder draaide het bedrijf ondanks de hogere kosten een omzet van 961,9 miljoen euro in het eerste kwartaal.

Remmenfabrikant Brembo verhuist naar Nederland | Automotive Online

Remmenfabrikant Brembo verhuist naar Nederland

Brembo • Het bedrijf blijft belasting afdragen in Italië.
Redactie Redactie
• Laatste update:
(foto: Brembo)

De Italiaanse remmenfabrikant Brembo wil haar hoofdkantoor verhuizen naar Nederland en ook een NV worden. De aandelen blijven echter verhandeld aan de beurs van Milaan. Met die transactie wil Brembo een solide basis creëren en internationaal sterken staan voor verdere wereldwijde ontwikkeling zonder zijn Italiaanse identiteit te verliezen. Meldt het bedrijf in een persbericht.

Brembo heeft de laatste jaren een snelle internationalisering doorgemaakt, waarbij de omzet nu vooral uit Noord-Amerika, Europa en China komt. Mede gezien de snel veranderende automarkt, heeft het bedrijf een ontwikkelingsstrategie ingezet naar een gestage verbreding van de geboden ‘oplossingen’.

Volgens het bedrijf stelt de verhuizing Brembo ‘in staat om te profiteren van een juridisch kader om de wereldwijde bedrijfsdimensie van de Brembo te versterken’. In detail zal het bedrijf zijn aandeelhouders een versterkt mechanisme voor verhoogd stemrecht aanbieden. Hierdoor poogt Brembo een solide aandeelhoudersbasis te waarborgen en staat het bedrijf er naar verwachting beter op bij mogelijke overnames, die kunnen worden gerealiseerd door de uitgifte van nieuwe aandelen.

“Dit heeft geen impact op de business, identiteit, cultuur of Italiaanse aanwezigheid van de onderneming”, benadrukt voorzitter Matteo Tiraboschi.

Er komen geen veranderingen voor de leiding of het personeel. Eerder draaide het bedrijf ondanks de hogere kosten een omzet van 961,9 miljoen euro in het eerste kwartaal.