‘Ook investeerders gedupeerd door Car Driver Deals’

Car Driver Deals • Investeerders werd een rente van 9 procent op jaarbasis in het vooruitzicht gesteld.
Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Foto Cardriverdeals.com

De eigenaren van Car Driver Deals, Geert en Jan Golsteijn, lijken in de val van het mobiliteitsbedrijf ook enkele investeerders mee te trekken. Dat schrijft Dagblad De Limburger op basis van eigen onderzoek. Car Driver Deals kwam in juni in de problemen nadat diverse leveranciers hun auto’s terughaalden omdat CDD te laat was met betalen.

Klanten van CDD moesten daarop hun auto inleveren, terwijl ze in veel gevallen al een groot deel of de gehele looptijd vooruit hadden betaald. Een deel van de gedupeerden deed dit via een financiering. Nu lijken er ook investeerders de dupe te worden van de val van CDD. Deze investeerders staken geld in het bedrijf GnP Maasdal Concepts, dat wordt bestuurd door Jan Golsteijn en Dalijaro bv; deze bv is ook bestuurder van Atvangarde, de bv achter Car Driver Deals. De gedupeerde investeerders werd hoge rentepercentages belooft van wel 9 procent per jaar. De Limburger sprak met een man uit Maastricht die zelf 72.500 euro had geïnvesteerd, en diens dochter 60 duizend euro.

Hypotheekfraude

Verder geeft Geert Golsteijn in De Limburger nog een summiere reactie op de ontwikkelingen bij CDD. Zo ontkent hij dat er sprake is van oplichting, maar stelt nogmaals dat het bedrijf in de problemen raakte door zijn eigen succes, subjectieve pers en onverantwoord gedrag van leveranciers. Wel bevestigt hij dat een van de financieel adviesbureaus van hem en zijn broer in het verleden (2005) betrokken was bij een onderzoek naar hypotheekfraude. In deze zaak zijn acht mensen opgepakt, waarvan vier voor het bedrijf van de gebroeders Golsteijn werkten. Volgens Geert Golsteijn is er niemand veroordeeld en lag de oorzaak bij klanten die verkeerde informatie verstrekten. Uit officiële bronnen is de uitkomst van het onderzoek niet meer te achterhalen, schrijft De Limburger. Lees ook: Wat ging er mis bij Car Driver Deals?

De gebroeders Golsteijn hebben meerdere bv’s op hun naam, voornamelijk actief in financieringen, assurantiën en investeringen. De bestuurders van Atvangarde zijn Dalijaro (een bv op naam van Jan Golsteijn) en Jimaboca (een bv op naam van Geert Golsteijn); Dalijaro is daarnaast bestuurder van GnP Maasdal Concepts. Dalijaro en Jimaboca zijn ook de bestuurders van het bedrijf Benefitgroep, waarin onder andere de auto’s van Car Driver Deals zouden zijn ondergebracht.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

‘Ook investeerders gedupeerd door Car Driver Deals’ | Automotive Online

‘Ook investeerders gedupeerd door Car Driver Deals’

Car Driver Deals • Investeerders werd een rente van 9 procent op jaarbasis in het vooruitzicht gesteld.
Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Foto Cardriverdeals.com

De eigenaren van Car Driver Deals, Geert en Jan Golsteijn, lijken in de val van het mobiliteitsbedrijf ook enkele investeerders mee te trekken. Dat schrijft Dagblad De Limburger op basis van eigen onderzoek. Car Driver Deals kwam in juni in de problemen nadat diverse leveranciers hun auto’s terughaalden omdat CDD te laat was met betalen.

Klanten van CDD moesten daarop hun auto inleveren, terwijl ze in veel gevallen al een groot deel of de gehele looptijd vooruit hadden betaald. Een deel van de gedupeerden deed dit via een financiering. Nu lijken er ook investeerders de dupe te worden van de val van CDD. Deze investeerders staken geld in het bedrijf GnP Maasdal Concepts, dat wordt bestuurd door Jan Golsteijn en Dalijaro bv; deze bv is ook bestuurder van Atvangarde, de bv achter Car Driver Deals. De gedupeerde investeerders werd hoge rentepercentages belooft van wel 9 procent per jaar. De Limburger sprak met een man uit Maastricht die zelf 72.500 euro had geïnvesteerd, en diens dochter 60 duizend euro.

Hypotheekfraude

Verder geeft Geert Golsteijn in De Limburger nog een summiere reactie op de ontwikkelingen bij CDD. Zo ontkent hij dat er sprake is van oplichting, maar stelt nogmaals dat het bedrijf in de problemen raakte door zijn eigen succes, subjectieve pers en onverantwoord gedrag van leveranciers. Wel bevestigt hij dat een van de financieel adviesbureaus van hem en zijn broer in het verleden (2005) betrokken was bij een onderzoek naar hypotheekfraude. In deze zaak zijn acht mensen opgepakt, waarvan vier voor het bedrijf van de gebroeders Golsteijn werkten. Volgens Geert Golsteijn is er niemand veroordeeld en lag de oorzaak bij klanten die verkeerde informatie verstrekten. Uit officiële bronnen is de uitkomst van het onderzoek niet meer te achterhalen, schrijft De Limburger. Lees ook: Wat ging er mis bij Car Driver Deals?

De gebroeders Golsteijn hebben meerdere bv’s op hun naam, voornamelijk actief in financieringen, assurantiën en investeringen. De bestuurders van Atvangarde zijn Dalijaro (een bv op naam van Jan Golsteijn) en Jimaboca (een bv op naam van Geert Golsteijn); Dalijaro is daarnaast bestuurder van GnP Maasdal Concepts. Dalijaro en Jimaboca zijn ook de bestuurders van het bedrijf Benefitgroep, waarin onder andere de auto’s van Car Driver Deals zouden zijn ondergebracht.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.