‘Volkswagen schrapt 60 procent van zijn brandstofmodellen’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Volkswagen nog veel last van verstoringen in leveringsketen in 2022
De wind waait tegenwoordig uit een andere hoek. (Foto: VW) (Foto: Volkswagen)

Volkswagen schrapt dit decennium 60 procent van al zijn brandstofmodellen. Dat zegt cfo Arno Antlitz in een interview met de Financial Times. Binnen de groep zijn er nu in totaal ruim 100 brandstofmodellen. 

Antlitz zegt dat het bedrijf niet langer focust op volume, maar juist op kwaliteit en op marge. Vorig jaar realiseerde het concern een enorme winstgroei, juist dankzij de verkoop van minder, maar margerijke modellen. Het concern investeert tientallen miljarden in elektrificering van zijn gamma.

Volkswagen was jarenlang de grootste autofabrikant ter wereld, maar moet die positie nu aan Toyota laten. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Volkswagen schrapt 60 procent van zijn brandstofmodellen’ | Automotive Online

‘Volkswagen schrapt 60 procent van zijn brandstofmodellen’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Volkswagen nog veel last van verstoringen in leveringsketen in 2022
De wind waait tegenwoordig uit een andere hoek. (Foto: VW) (Foto: Volkswagen)

Volkswagen schrapt dit decennium 60 procent van al zijn brandstofmodellen. Dat zegt cfo Arno Antlitz in een interview met de Financial Times. Binnen de groep zijn er nu in totaal ruim 100 brandstofmodellen. 

Antlitz zegt dat het bedrijf niet langer focust op volume, maar juist op kwaliteit en op marge. Vorig jaar realiseerde het concern een enorme winstgroei, juist dankzij de verkoop van minder, maar margerijke modellen. Het concern investeert tientallen miljarden in elektrificering van zijn gamma.

Volkswagen was jarenlang de grootste autofabrikant ter wereld, maar moet die positie nu aan Toyota laten. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.