Chery: tijd is rijp voor komst naar Europa

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt de fabrikant vandaag. Chery meldt dat het in 2016 in totaal 700 duizend auto’s heeft verkocht, waarvan 100 duizend buiten China. 

Wanneer Chery precies de oversteek naar Europa waagt en op welke manier het bedrijf auto’s gaat retailen, is nog onbekend. Chery is momenteel bezig met het opzetten van een netwerk en wil daarbij gaan werken met andere partijen. Het pr-bureau van Chery verwacht dat pas later dit jaar bekend wordt wie deze partners zijn.

In Frankfurt, waar het bedrijf in ieder geval geen concurrentie heeft van grote Europese merken als Fiat, Volvo en Peugeot, presenteert Chery een compacte suv. Binnen een paar jaar moet er een brede modellen line-up zijn. Chery zet in op hybrides, plugins en BEV’s. De auto’s moeten worden ontwikkeld in het Europese r&d-centrum van het bedrijf.

In het afgelopen jaar hebben meerdere Chinese fabrikanten aangegeven de Europese markt te gaan betreden. Volvo-moeder Geely stapt met het merk Lynk & Co de markt op, terwijl SAIC de Nederlander Pieter Gabriëls aanstelde om een Europees retailnetwerk op te bouwen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Chery: tijd is rijp voor komst naar Europa | Automotive Online

Chery: tijd is rijp voor komst naar Europa

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt de fabrikant vandaag. Chery meldt dat het in 2016 in totaal 700 duizend auto’s heeft verkocht, waarvan 100 duizend buiten China. 

Wanneer Chery precies de oversteek naar Europa waagt en op welke manier het bedrijf auto’s gaat retailen, is nog onbekend. Chery is momenteel bezig met het opzetten van een netwerk en wil daarbij gaan werken met andere partijen. Het pr-bureau van Chery verwacht dat pas later dit jaar bekend wordt wie deze partners zijn.

In Frankfurt, waar het bedrijf in ieder geval geen concurrentie heeft van grote Europese merken als Fiat, Volvo en Peugeot, presenteert Chery een compacte suv. Binnen een paar jaar moet er een brede modellen line-up zijn. Chery zet in op hybrides, plugins en BEV’s. De auto’s moeten worden ontwikkeld in het Europese r&d-centrum van het bedrijf.

In het afgelopen jaar hebben meerdere Chinese fabrikanten aangegeven de Europese markt te gaan betreden. Volvo-moeder Geely stapt met het merk Lynk & Co de markt op, terwijl SAIC de Nederlander Pieter Gabriëls aanstelde om een Europees retailnetwerk op te bouwen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.