BMW verkoopt 80 procent meer EV’s

BMW • In totaal verkocht BMW Group in het derde kwartaal ruim 621 duizend auto’s (BMW, Mini en Rolls-Royce).
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: BMW)

BMW Group heeft het afgelopen kwartaal 93.931 elektrische BMW’s en Mini’s verkocht, bijna 80 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022. De verkoop van exclusief elektrische BMW’s verdubbelde zelfs naar 83.211 auto’s. Dat meldt het bedrijf.

In totaal verkocht BMW Group in het derde kwartaal ruim 621 duizend auto’s (BMW, Mini en Rolls-Royce), een toename van 5,8 procent vergeleken met vorig jaar. Over de periode januari tot en met september wist de autofabrikant 1.836.563 voertuigen te verkopen (+5,1%).

Het merk BMW draagt het meeste bij aan de resultaten. In het derde kwartaal werden wereldwijd 549.941 nieuwe BMW’s afgeleverd (+6,2%), waarvan 83.211 EV’s. In totaal verkocht BMW tot en met het derde kwartaal 217.138 EV’s. “We liggen op koers om onze doelstellingen voor 2023 te halen”, laat bestuuurslid Pieter Nota weten.

Wat verder opvalt is de kwartaalcijfers is dat de verkoop van BMW en Mini het afgelopen kwartaal in China is gedaald met 1,8 procent. Alle andere regio’s vertoonden groei of bleven nagenoeg gelijk, met Duitsland als koploper (+17,9%)

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

BMW verkoopt 80 procent meer EV’s | Automotive Online

BMW verkoopt 80 procent meer EV’s

BMW • In totaal verkocht BMW Group in het derde kwartaal ruim 621 duizend auto’s (BMW, Mini en Rolls-Royce).
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: BMW)

BMW Group heeft het afgelopen kwartaal 93.931 elektrische BMW’s en Mini’s verkocht, bijna 80 procent meer dan in het derde kwartaal van 2022. De verkoop van exclusief elektrische BMW’s verdubbelde zelfs naar 83.211 auto’s. Dat meldt het bedrijf.

In totaal verkocht BMW Group in het derde kwartaal ruim 621 duizend auto’s (BMW, Mini en Rolls-Royce), een toename van 5,8 procent vergeleken met vorig jaar. Over de periode januari tot en met september wist de autofabrikant 1.836.563 voertuigen te verkopen (+5,1%).

Het merk BMW draagt het meeste bij aan de resultaten. In het derde kwartaal werden wereldwijd 549.941 nieuwe BMW’s afgeleverd (+6,2%), waarvan 83.211 EV’s. In totaal verkocht BMW tot en met het derde kwartaal 217.138 EV’s. “We liggen op koers om onze doelstellingen voor 2023 te halen”, laat bestuuurslid Pieter Nota weten.

Wat verder opvalt is de kwartaalcijfers is dat de verkoop van BMW en Mini het afgelopen kwartaal in China is gedaald met 1,8 procent. Alle andere regio’s vertoonden groei of bleven nagenoeg gelijk, met Duitsland als koploper (+17,9%)

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.