Reclamebestedingen fors hoger, Peugeot voert lijst aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een analyse van Automotive op cijfers van mediabureau Adfact. Adfact registreert alle media-uitingen (online uitgezonderd) en kent van iedere uiting de bruto-inkoopprijs. De uiteindelijk betaalde bedragen kunnen fors lager liggen als gevolg van afspraken en kortingen. 

Minder
De toename in mediabestedingen komt voornamelijk op conto van Volvo, Mitsubishi, Hyundai, Skoda, Peugeot, Nissan en Dacia. Ook zijn er merken die juist minder hebben besteed. Opel, Ford, en Toyota besteedde minder. 

Het meest werd er uitgegeven aan modellen in het C-segment. Niet alleen aan de Octavia werd veel uitgegeven, ook de Focus (3,6 miljoen) en 308 (3,9 miljoen) waren prominent aanwezig.

Bij de mediabestedingen is de tv absoluut dominant met een totale media-inkoop van 120 miljoen, 26% meer dan vorig jaar. Radio volgt met 45 miljoen, dat is 7,6% meer.

Mediabestedingen in miljoenen euro (bron: Adfact)

1 Peugeot 16,1
2 Renault 14,5
3 Citroën 14,4
4 Opel 11,9
5 Volkswagen 11,9

 

 

 

 

 

Abonnees kunnen het hele overzicht bekijken in de rubriek Feiten & cijfers.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reclamebestedingen fors hoger, Peugeot voert lijst aan | Automotive Online

Reclamebestedingen fors hoger, Peugeot voert lijst aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een analyse van Automotive op cijfers van mediabureau Adfact. Adfact registreert alle media-uitingen (online uitgezonderd) en kent van iedere uiting de bruto-inkoopprijs. De uiteindelijk betaalde bedragen kunnen fors lager liggen als gevolg van afspraken en kortingen. 

Minder
De toename in mediabestedingen komt voornamelijk op conto van Volvo, Mitsubishi, Hyundai, Skoda, Peugeot, Nissan en Dacia. Ook zijn er merken die juist minder hebben besteed. Opel, Ford, en Toyota besteedde minder. 

Het meest werd er uitgegeven aan modellen in het C-segment. Niet alleen aan de Octavia werd veel uitgegeven, ook de Focus (3,6 miljoen) en 308 (3,9 miljoen) waren prominent aanwezig.

Bij de mediabestedingen is de tv absoluut dominant met een totale media-inkoop van 120 miljoen, 26% meer dan vorig jaar. Radio volgt met 45 miljoen, dat is 7,6% meer.

Mediabestedingen in miljoenen euro (bron: Adfact)

1 Peugeot 16,1
2 Renault 14,5
3 Citroën 14,4
4 Opel 11,9
5 Volkswagen 11,9

 

 

 

 

 

Abonnees kunnen het hele overzicht bekijken in de rubriek Feiten & cijfers.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.