Automotive 6: reclamegoeroes kritisch op automerken

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Importeurs geven jaarlijks vele miljoen uit aan televisiecommercials. Slechts over een paar daarvan zijn reclame-experts te spreken. Het hoge niveau van vooral de Volkswagen-advertenties (tot een aantal jaar geleden) wordt maar zelden gehaald. “Werken op auto-accounts is vaak een dramatisch proces vol politieke powerplay en Duits- of Spaanssprekende, niet zo creatieve opperbazen”, stelt bijvoorbeeld Jan Bennink, die als creatief directeur bij meerdere bureaus werkte voor enkele grote merken. Lees het hele verhaal in Automotive 6.

Verder in het dossier Marketing&Retail:

  • Wat leverde het hoofdsponsorschap van Feyenoord importeur Opel Nederland op?; 
  • Hoeveel marketinggeld zou een telefonische lead of een proefrit waard mogen zijn? Online-expert Paul de Vries geeft een voorzet;
  • Autobedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om video te gebruiken. Bijvoorbeeld om onderhoudswerkzaamheden te verkopen. Maar werkt het ook?

 Verder in Automotive 6, die afgelopen vrijdag in print is verschenen:

  • Een interview met professor en Tesla-adept Maarten Steinbuch;
  • Een verslag van het Automotive Schadeseminar, waar robotica centraal stond;
  • Hoe ontwerp je de perfecte auto? Automotive vroeg het aan Nederlandse auto-ontwerpers;
  • Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong;
  • Familiezaken: de broers Walter en Christiaan de Waal van De Waal Autogroep;
  • Nieuwe Post: Robert-Jan Geurink, directeur emerging markets bij Goodyear Dunlop;
  • In Autonieuws is er aandacht voor de Porsche 911.

Automotive Management 6-2017 is hier te lezen.

In Automotive Werkplaats:cover6auw

In het dossier Revisie in Automotive Werkplaats wordt de beruchte THP-motor uit elkaar gehaald en gereviseerd. Er is een vooruitblik op de komende revisiebeurs Rematec en een terugblik op de Italiaanse aftermarketbeurs Autopromotec. We nemen een kijkje in de werkplaats van Iwan Hegeman in Bemmel en op de brug staat een Hyundai Ionic. Gastcolumnist van dienst is Bert Pennock. Het Werkplaatskatern van Automotive 6 is hier te lezen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Automotive 6: reclamegoeroes kritisch op automerken | Automotive Online

Automotive 6: reclamegoeroes kritisch op automerken

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Importeurs geven jaarlijks vele miljoen uit aan televisiecommercials. Slechts over een paar daarvan zijn reclame-experts te spreken. Het hoge niveau van vooral de Volkswagen-advertenties (tot een aantal jaar geleden) wordt maar zelden gehaald. “Werken op auto-accounts is vaak een dramatisch proces vol politieke powerplay en Duits- of Spaanssprekende, niet zo creatieve opperbazen”, stelt bijvoorbeeld Jan Bennink, die als creatief directeur bij meerdere bureaus werkte voor enkele grote merken. Lees het hele verhaal in Automotive 6.

Verder in het dossier Marketing&Retail:

  • Wat leverde het hoofdsponsorschap van Feyenoord importeur Opel Nederland op?; 
  • Hoeveel marketinggeld zou een telefonische lead of een proefrit waard mogen zijn? Online-expert Paul de Vries geeft een voorzet;
  • Autobedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om video te gebruiken. Bijvoorbeeld om onderhoudswerkzaamheden te verkopen. Maar werkt het ook?

 Verder in Automotive 6, die afgelopen vrijdag in print is verschenen:

  • Een interview met professor en Tesla-adept Maarten Steinbuch;
  • Een verslag van het Automotive Schadeseminar, waar robotica centraal stond;
  • Hoe ontwerp je de perfecte auto? Automotive vroeg het aan Nederlandse auto-ontwerpers;
  • Columns van Hans Adriani en Arjen de Jong;
  • Familiezaken: de broers Walter en Christiaan de Waal van De Waal Autogroep;
  • Nieuwe Post: Robert-Jan Geurink, directeur emerging markets bij Goodyear Dunlop;
  • In Autonieuws is er aandacht voor de Porsche 911.

Automotive Management 6-2017 is hier te lezen.

In Automotive Werkplaats:cover6auw

In het dossier Revisie in Automotive Werkplaats wordt de beruchte THP-motor uit elkaar gehaald en gereviseerd. Er is een vooruitblik op de komende revisiebeurs Rematec en een terugblik op de Italiaanse aftermarketbeurs Autopromotec. We nemen een kijkje in de werkplaats van Iwan Hegeman in Bemmel en op de brug staat een Hyundai Ionic. Gastcolumnist van dienst is Bert Pennock. Het Werkplaatskatern van Automotive 6 is hier te lezen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.