Importeurs trekken portemonnee: mediabestedingen 5,4% hoger

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt mediaonderzoeksbureau Adfact, dat de brutowaarde (exclusief kortingen) berekent. De online bestedingen zijn niet (goed) meetbaar en daarom niet meegenomen. Bekijk het overzicht in de Automotive Kennisbank.

De totale bestedingen namen met 5,4% toe tot 192 miljoen euro. 

Dit zijn de vijf importeurs die het meeste advertentieruimte inkochten: 

Merk  Budget (in euro)  Budget  Verschil
Renault 21.446.848 22.104.482 -3,0%
Opel 14.344.776 13.534.073 6,0%
Ford 12.662.423 9.273.559 36,5%
Volkswagen 11.551.451 13.095.826 -11,8%
Peugeot 10.777.591 10.079.624 6,9%

De grootste stijger is Alfa Romeo. Dat kocht dit jaar voor 2,7 miljoen euro mediawaarde in, 170 procent meer dan vorig jaar. De nieuwe Stelvio is goed voor 1,7 miljoen aan ingekochte mediawaarde en de Giulia voor een klein miljoen. 

Het meeste geld ging naar de Renault Clio, daar kocht Renault voor 5,7 miljoen euro mediawaarde voor in, meer dan Toyota in totaal inkocht. Opel gaf vooral meer geld uit voor de nieuwe Insignia, terwijl Ford zwaar inzette op de Kuga (4,3 miljoen) die moet inbreken in het zwaar bevochte compacte suv-segment.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Importeurs trekken portemonnee: mediabestedingen 5,4% hoger | Automotive Online

Importeurs trekken portemonnee: mediabestedingen 5,4% hoger

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

Dat meldt mediaonderzoeksbureau Adfact, dat de brutowaarde (exclusief kortingen) berekent. De online bestedingen zijn niet (goed) meetbaar en daarom niet meegenomen. Bekijk het overzicht in de Automotive Kennisbank.

De totale bestedingen namen met 5,4% toe tot 192 miljoen euro. 

Dit zijn de vijf importeurs die het meeste advertentieruimte inkochten: 

Merk  Budget (in euro)  Budget  Verschil
Renault 21.446.848 22.104.482 -3,0%
Opel 14.344.776 13.534.073 6,0%
Ford 12.662.423 9.273.559 36,5%
Volkswagen 11.551.451 13.095.826 -11,8%
Peugeot 10.777.591 10.079.624 6,9%

De grootste stijger is Alfa Romeo. Dat kocht dit jaar voor 2,7 miljoen euro mediawaarde in, 170 procent meer dan vorig jaar. De nieuwe Stelvio is goed voor 1,7 miljoen aan ingekochte mediawaarde en de Giulia voor een klein miljoen. 

Het meeste geld ging naar de Renault Clio, daar kocht Renault voor 5,7 miljoen euro mediawaarde voor in, meer dan Toyota in totaal inkocht. Opel gaf vooral meer geld uit voor de nieuwe Insignia, terwijl Ford zwaar inzette op de Kuga (4,3 miljoen) die moet inbreken in het zwaar bevochte compacte suv-segment.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.