Van Duijn (ceo Marktplaats): Grote rol voor artificial intelligence in online retail
Met behulp van het analyseren van data weet Marktplaats zijn kopers en verkopers steeds actiever en gerichter te benaderen. “We nemen steeds minder een afwachtende houding aan”, zegt Olivier van Duijn, ceo van Marktplaats. “Door de juiste inzet van data, zoals de zoekgeschiedenis, kunnen we consumenten en zakelijke gebruikers doelgerichter ondersteunen en de trefzekerheid vergroten.”
Van Duijn verwacht in de nabije toekomst vooral veel van de inzet van artificial intelligence: “Automatische herkenning van de klant is daarin belangrijk, maar ook online zoeken en vinden op basis van spraakherkenning. We verwachten ook dat chat een steeds grotere rol gaat spelen. Op termijn zou een chatrobot autobedrijven bijvoorbeeld kunnen assisteren als er biedingen op een auto worden gedaan.”
De beste deal
Op het Nationaal Automotive Congres op 17 mei vertelt Olivier van Duijn hoe Marktplaats de volgende stap gaat zetten in de personalisatie van de online gebruikservaring én hoe de autobranche doeltreffender online kan scoren.
Schrijf nu in
Het Nationaal Automotive Congres 0.0 vindt plaats op 17 mei in De Flint in Amersfoort. Naast een uitgebreid plenair programma met tal van topsprekers zijn er diverse parallelsessies. Meer informatie en inschrijven kan op www.automotivecongres.nl
Het Nationaal Automotive Congres 0.0 wordt mogelijk gemaakt door: