Plan-IT: ‘Wij zijn de Booking.com van de automotive’

Oliebollenspecial • “Ons online boekingssysteem snapt en begrijpt de beschikbare capaciteit in een werkplaats en er is een koppeling met een vervangende auto.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Bijna zeven van de tien autodealers werkt inmiddels met Plan-IT. Niet zo vreemd, want de werkplaatsplanner heeft inmiddels meer dan 1500 werkplaatsen aan zich weten te binden, heeft ruim 5800 actieve gebruikers en via Plan-IT zijn al meer dan vijf miljoen online afspraken gemaakt. 

Alleen al dit jaar werden er één miljoen online afspraken gerealiseerd, ondergebracht bij meer dan 1800 daken. Een regelrechte successtory, opgebouwd in 27 jaar tijd. “We zijn de ‘Booking.com’ van de automotive. Ons online boekingssysteem snapt en begrijpt de beschikbare capaciteit in een werkplaats en er is een koppeling met een vervangende auto”, vertelt accountmanager Leon Wonnink (links op de foto). “Het anticipeert op de verschillende specialismen van de monteurs. Het systeem plant niet voor bijvoorbeeld zes monteurs, maar houdt er rekening mee dat er drie verschillende specialismen zijn. Plan-IT meet bovendien op half uur niveau, wat er mogelijk is. Alle randzaken zijn ook geregeld, zoals een berichtje ‘auto klaar’. We Whatsappen en sms’en wat af met de klant en presenteren het mooi, dat wekt vertrouwen. Vorige maand hebben we de vijf miljoenste online afspraak verwerkt. Andere geïntegreerde systemen hebben vaak niet dezelfde functionele mogelijkheden. We koppelen met bijna alle DMS-en. Behalve onze degelijkheid, zit daarin onze kracht. We hebben heel weinig verloop in ons klantenbestand. Zo goed is ons systeem. Het is geen sexy product, maar uiterst effectief.”

Tijd voor de klanten

“Het product heeft erg weinig problemen, dus we hebben alle tijd voor de klanten”, vertelt directeur Julian Hendriks. “Ik hoor regelmatig ‘eindelijk een IT-bedrijf dat luistert naar de eindgebruiker’. De werking van Plan-IT is hetzelfde als van systemen van vele andere collega’s in de markt, maar onze begeleiding is veel beter. We kunnen presenteren wat we willen, maar je moet ook een goede backoffice hebben. Dat is bij ons altijd in orde. Allemaal gegroeid in 27 jaar. Aanvankelijk veroverden we de markt dealer voor dealer, waarbij onze grote kracht was en nog steeds is, dat onze software ook met andere systemen is te koppelen. Het beste kwaliteitsbewijs is dat als andere aanbieders jouw software gaan namaken. Een ander compliment is als een werknemer tijdens zijn sollicitatiegesprek vraagt of zijn toekomstige dealerbedrijf Plan-IT gebruikt. Het is verbazingwekkend hoeveel bekende namen uit de automotive gebruik maken van Plan-IT. Diverse grote dealerholdings zijn onze klant, maar er zijn ook samenwerkingsverbanden met gerenommeerde bedrijven uit de IT-wereld. Er wordt bij Plan-IT dan ook volop nagedacht hoe de groei gekanaliseerd kan worden. Naast auto’s is het nu ook in de fietsenwereld en voor vrachtwagenonderhoud beschikbaar. Het is geschikt voor alles met wielen. We hebben ook vraag uit het buitenland, met name in Duitsland zijn ze geïnteresseerd.” De ‘sky is the limit’, want één ding is zeker: Plan-IT werkt.

Plan-IT: ‘Wij zijn de Booking.com van de automotive’ | Automotive Online

Plan-IT: ‘Wij zijn de Booking.com van de automotive’

Oliebollenspecial • “Ons online boekingssysteem snapt en begrijpt de beschikbare capaciteit in een werkplaats en er is een koppeling met een vervangende auto.”
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Bijna zeven van de tien autodealers werkt inmiddels met Plan-IT. Niet zo vreemd, want de werkplaatsplanner heeft inmiddels meer dan 1500 werkplaatsen aan zich weten te binden, heeft ruim 5800 actieve gebruikers en via Plan-IT zijn al meer dan vijf miljoen online afspraken gemaakt. 

Alleen al dit jaar werden er één miljoen online afspraken gerealiseerd, ondergebracht bij meer dan 1800 daken. Een regelrechte successtory, opgebouwd in 27 jaar tijd. “We zijn de ‘Booking.com’ van de automotive. Ons online boekingssysteem snapt en begrijpt de beschikbare capaciteit in een werkplaats en er is een koppeling met een vervangende auto”, vertelt accountmanager Leon Wonnink (links op de foto). “Het anticipeert op de verschillende specialismen van de monteurs. Het systeem plant niet voor bijvoorbeeld zes monteurs, maar houdt er rekening mee dat er drie verschillende specialismen zijn. Plan-IT meet bovendien op half uur niveau, wat er mogelijk is. Alle randzaken zijn ook geregeld, zoals een berichtje ‘auto klaar’. We Whatsappen en sms’en wat af met de klant en presenteren het mooi, dat wekt vertrouwen. Vorige maand hebben we de vijf miljoenste online afspraak verwerkt. Andere geïntegreerde systemen hebben vaak niet dezelfde functionele mogelijkheden. We koppelen met bijna alle DMS-en. Behalve onze degelijkheid, zit daarin onze kracht. We hebben heel weinig verloop in ons klantenbestand. Zo goed is ons systeem. Het is geen sexy product, maar uiterst effectief.”

Tijd voor de klanten

“Het product heeft erg weinig problemen, dus we hebben alle tijd voor de klanten”, vertelt directeur Julian Hendriks. “Ik hoor regelmatig ‘eindelijk een IT-bedrijf dat luistert naar de eindgebruiker’. De werking van Plan-IT is hetzelfde als van systemen van vele andere collega’s in de markt, maar onze begeleiding is veel beter. We kunnen presenteren wat we willen, maar je moet ook een goede backoffice hebben. Dat is bij ons altijd in orde. Allemaal gegroeid in 27 jaar. Aanvankelijk veroverden we de markt dealer voor dealer, waarbij onze grote kracht was en nog steeds is, dat onze software ook met andere systemen is te koppelen. Het beste kwaliteitsbewijs is dat als andere aanbieders jouw software gaan namaken. Een ander compliment is als een werknemer tijdens zijn sollicitatiegesprek vraagt of zijn toekomstige dealerbedrijf Plan-IT gebruikt. Het is verbazingwekkend hoeveel bekende namen uit de automotive gebruik maken van Plan-IT. Diverse grote dealerholdings zijn onze klant, maar er zijn ook samenwerkingsverbanden met gerenommeerde bedrijven uit de IT-wereld. Er wordt bij Plan-IT dan ook volop nagedacht hoe de groei gekanaliseerd kan worden. Naast auto’s is het nu ook in de fietsenwereld en voor vrachtwagenonderhoud beschikbaar. Het is geschikt voor alles met wielen. We hebben ook vraag uit het buitenland, met name in Duitsland zijn ze geïnteresseerd.” De ‘sky is the limit’, want één ding is zeker: Plan-IT werkt.