Autoflex: Garagesoftware voor de toekomst

Oliebollenspecial • Behalve voor de universele markt is Autoflex ook geschikt voor de dealermarkt.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Autoflex blijft maar groeien. Ook dit jaar zijn er weer meer klanten dan vorig jaar en meer medewerkers op het kantoor in het Veluwse Putten. Directeur Pettrie de Bondt: “Soms stellen we de vraag of we niet voorbij de landsgrenzen moeten kijken, maar steeds is het antwoord dat er in Nederland nog zoveel te doen is.”

De Bondt volgt alle ontwikkelingen in de branche op de voet. Voor het nieuwe jaar ligt zijn focus op bouwen, innoveren en ontzorgen. Behalve voor de universele markt is Autoflex ook geschikt voor de dealermarkt. De garagesoftware is zo succesvol omdat het niet alleen een goed product is, maar ook zeer gebruiksvriendelijk. “Meer dan een uurtje is er niet nodig om met het programma uit de voeten te kunnen”, aldus De Bondt. Over alle producten is er online documentatie beschikbaar. Er zijn filmpjes met uitleg, de software is webbased en er is wekelijks een gratis training. Een nog belangrijker verschil met de grootste concurrent is de onafhankelijkheid, aldus De Bondt. “Wij ontwikkelen ons voortdurend, om ons heen zien wij die innovatie veel minder.”

Redelijke prijs

Vooral ziet hij de software als broodnodige ondersteuning van de garagist. “Het is op dit moment best moeilijk om aan monteurs te komen, dan is het van belang dat met ons programma de uren op de werkvloer optimaal worden gebruikt.” Bijna 40 jaar geleden werd Autoflex opgericht door een garagist die zelf op zoek was naar software die te koppelen was met zijn administratie en waarmee hij voor een redelijke prijs uit de voeten zou kunnen. Hij vond het niet en besloot het zelf dan maar te maken. “Inmiddels werken we nog steeds met datzelfde principe, maar nu met bijna 30 mensen voor zo’n kleine 2000 klanten.”

Feedback

De VIP groep is een groep van ongeveer 60 klanten die voor Autoflex de voelsprieten in de markt zijn. “Zij vertellen ons wat ze nodig hebben, op de korte en de lange termijn en dat geven onze ontwikkelaars een plek in de programma’s.” Of daar al iets bijzonders is uitgekomen? “Jazeker, bijvoorbeeld de wens om meer inzicht te hebben in hoe het bedrijf ervoor staat. De cijfers van de boekhouding zijn toch altijd achteraf.” Vier keer per jaar wordt de VIP groep uitgenodigd in Putten. “De feedback die we krijgen is uiterst waardevol en helpt ons niet alleen te bouwen aan het nog sterker maken van ons merk en onze producten, maar ook de dienstverlening en de processen te verbeteren. Als klanten voor ons kiezen mag het ze natuurlijk aan niks ontbreken. Het is dan ook erg belangrijk dat ze alles uit onze software halen. Autoflex Optimaal helpt hierbij. Autoflex wordt steeds meer synoniem voor ontzorgen.” Steeds meer partners willen zich associëren met Autoflex en zien de voordelen van samenwerken. Begin volgend jaar krijgen de circa 120 partners met wie wordt samengewerkt een belangrijke positie op de vernieuwde website van Autoflex.” Het verhaal van die samenwerking is belangrijk om te vertellen. We maken elkaar sterker en daar profiteert de klant van.”

Autoflex: Garagesoftware voor de toekomst | Automotive Online

Autoflex: Garagesoftware voor de toekomst

Oliebollenspecial • Behalve voor de universele markt is Autoflex ook geschikt voor de dealermarkt.
Redactie Redactie
(foto: Marcel Cazemier)

Autoflex blijft maar groeien. Ook dit jaar zijn er weer meer klanten dan vorig jaar en meer medewerkers op het kantoor in het Veluwse Putten. Directeur Pettrie de Bondt: “Soms stellen we de vraag of we niet voorbij de landsgrenzen moeten kijken, maar steeds is het antwoord dat er in Nederland nog zoveel te doen is.”

De Bondt volgt alle ontwikkelingen in de branche op de voet. Voor het nieuwe jaar ligt zijn focus op bouwen, innoveren en ontzorgen. Behalve voor de universele markt is Autoflex ook geschikt voor de dealermarkt. De garagesoftware is zo succesvol omdat het niet alleen een goed product is, maar ook zeer gebruiksvriendelijk. “Meer dan een uurtje is er niet nodig om met het programma uit de voeten te kunnen”, aldus De Bondt. Over alle producten is er online documentatie beschikbaar. Er zijn filmpjes met uitleg, de software is webbased en er is wekelijks een gratis training. Een nog belangrijker verschil met de grootste concurrent is de onafhankelijkheid, aldus De Bondt. “Wij ontwikkelen ons voortdurend, om ons heen zien wij die innovatie veel minder.”

Redelijke prijs

Vooral ziet hij de software als broodnodige ondersteuning van de garagist. “Het is op dit moment best moeilijk om aan monteurs te komen, dan is het van belang dat met ons programma de uren op de werkvloer optimaal worden gebruikt.” Bijna 40 jaar geleden werd Autoflex opgericht door een garagist die zelf op zoek was naar software die te koppelen was met zijn administratie en waarmee hij voor een redelijke prijs uit de voeten zou kunnen. Hij vond het niet en besloot het zelf dan maar te maken. “Inmiddels werken we nog steeds met datzelfde principe, maar nu met bijna 30 mensen voor zo’n kleine 2000 klanten.”

Feedback

De VIP groep is een groep van ongeveer 60 klanten die voor Autoflex de voelsprieten in de markt zijn. “Zij vertellen ons wat ze nodig hebben, op de korte en de lange termijn en dat geven onze ontwikkelaars een plek in de programma’s.” Of daar al iets bijzonders is uitgekomen? “Jazeker, bijvoorbeeld de wens om meer inzicht te hebben in hoe het bedrijf ervoor staat. De cijfers van de boekhouding zijn toch altijd achteraf.” Vier keer per jaar wordt de VIP groep uitgenodigd in Putten. “De feedback die we krijgen is uiterst waardevol en helpt ons niet alleen te bouwen aan het nog sterker maken van ons merk en onze producten, maar ook de dienstverlening en de processen te verbeteren. Als klanten voor ons kiezen mag het ze natuurlijk aan niks ontbreken. Het is dan ook erg belangrijk dat ze alles uit onze software halen. Autoflex Optimaal helpt hierbij. Autoflex wordt steeds meer synoniem voor ontzorgen.” Steeds meer partners willen zich associëren met Autoflex en zien de voordelen van samenwerken. Begin volgend jaar krijgen de circa 120 partners met wie wordt samengewerkt een belangrijke positie op de vernieuwde website van Autoflex.” Het verhaal van die samenwerking is belangrijk om te vertellen. We maken elkaar sterker en daar profiteert de klant van.”