AUTO1.com Premium Return Right: Niet goed? Geld terug!

Brand story • De automotive markt is een uiterst dynamische markt die voortdurend in beweging is. Meerdere recente ontwikkelingen zoals het veranderend businessmodel, de elektrificatie en de consolidatie van de markt zorgen daarbij voor een gezonde duw richting de occasionmarkt. Dat merkt ook AUTO1.com, Europa’s grootste handelsplatform voor de aan- en verkoop van tweedehands auto’s. Hoe ondersteunt AUTO1.com zijn dealers om overeind te blijven in deze snel bewegende markt?
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: AUTO1.com

Dit doet AUTO1 onder andere door de lancering van het Premium Return Right. “De missie van AUTO1 is om de beste manier te bieden voor de aan- en verkoop van occasions (online),” aldus Ruben Veldkamp, B2B-director AUTO1 Group Nederland. “Met onder andere het Premium Return Right voegen we de daad bij het woord. Het leveren van uitstekende kwaliteit en het ondersteunen van onze dealers zijn onze belangrijkste prioriteiten. Door diensten zoals het Premium Return Right te implementern, geven we onze partners de zekerheid van de kwaliteit waar ze naar op zoek zijn.”

Retourneren binnen 24 uur

Het Premium Return Right is één van de recentste ontwikkelingen van het platform en werd in december 2023 gelanceerd. “Met dit recht hebben onze handelaren de mogelijkheid om een auto die via onze 24 uursveiling is aangekocht te “retourneren” binnen de 24 uur na de overdracht. In het kort komt het neer op: Niet goed? Geld terug!” vertelt Ruben. Om beroep te kunnen doen op dit recht, zijn er enkele voorwaarden aan verbonden. Het recht kan enkel worden gebruikt op rijwaardige auto’s met een minimumbod van € 3.000 en een maximumbod van €60.000 en de auto moet aangekocht zijn via de 24-uurs veiling.

Nadat de auto wordt teruggebracht via het Premium Return Right, krijgt de dealer zijn geld terug en wordt de auto opnieuw geëvalueerd om terug de veiling in te gaan. Met deze extra dienstverlening geeft AUTO1.com een extra duwtje in de rug van dealers, en vertaalt het zijn missie, Building the best way to buy and sell cars online, naar realiteit.

Meer informatie is te vinden op de website van AUTO1.com

AUTO1.com Premium Return Right: Niet goed? Geld terug! | Automotive Online

AUTO1.com Premium Return Right: Niet goed? Geld terug!

Brand story • De automotive markt is een uiterst dynamische markt die voortdurend in beweging is. Meerdere recente ontwikkelingen zoals het veranderend businessmodel, de elektrificatie en de consolidatie van de markt zorgen daarbij voor een gezonde duw richting de occasionmarkt. Dat merkt ook AUTO1.com, Europa’s grootste handelsplatform voor de aan- en verkoop van tweedehands auto’s. Hoe ondersteunt AUTO1.com zijn dealers om overeind te blijven in deze snel bewegende markt?
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: AUTO1.com

Dit doet AUTO1 onder andere door de lancering van het Premium Return Right. “De missie van AUTO1 is om de beste manier te bieden voor de aan- en verkoop van occasions (online),” aldus Ruben Veldkamp, B2B-director AUTO1 Group Nederland. “Met onder andere het Premium Return Right voegen we de daad bij het woord. Het leveren van uitstekende kwaliteit en het ondersteunen van onze dealers zijn onze belangrijkste prioriteiten. Door diensten zoals het Premium Return Right te implementern, geven we onze partners de zekerheid van de kwaliteit waar ze naar op zoek zijn.”

Retourneren binnen 24 uur

Het Premium Return Right is één van de recentste ontwikkelingen van het platform en werd in december 2023 gelanceerd. “Met dit recht hebben onze handelaren de mogelijkheid om een auto die via onze 24 uursveiling is aangekocht te “retourneren” binnen de 24 uur na de overdracht. In het kort komt het neer op: Niet goed? Geld terug!” vertelt Ruben. Om beroep te kunnen doen op dit recht, zijn er enkele voorwaarden aan verbonden. Het recht kan enkel worden gebruikt op rijwaardige auto’s met een minimumbod van € 3.000 en een maximumbod van €60.000 en de auto moet aangekocht zijn via de 24-uurs veiling.

Nadat de auto wordt teruggebracht via het Premium Return Right, krijgt de dealer zijn geld terug en wordt de auto opnieuw geëvalueerd om terug de veiling in te gaan. Met deze extra dienstverlening geeft AUTO1.com een extra duwtje in de rug van dealers, en vertaalt het zijn missie, Building the best way to buy and sell cars online, naar realiteit.

Meer informatie is te vinden op de website van AUTO1.com