Nationaal Automotive Congres krijgt vervolg
Niets blijft zoals het was. Ooit kon een cabaretier in 5 minuten een alcoholvrij bier merk kapot praten, nu is het hip om aan de bar een 0.0 te bestellen. In onze branche gingen we in een paar jaar tijd van benzineslurpende suv’s naar een station met een 1.0-litermotortje. En keren we dankzij de vlaktaks nu weer terug naar de suv. Maar dan wel één met 0.0 emissie. We gaan steeds meer delen en we gaan van bezit naar gebruik – want privélease is het nieuwe kopen. De volledig autonome en connected car staat inmiddels al te trappelen in de coulissen. En dankzij de geheel nieuwe WLTP-testprocedure gaat het Nederlandse bpm-stelsel op de schop. Kortom: de auto- en mobiliteitsbranche veranderen razendsnel.
Deze ontwikkelingen vormen het thema voor de tweede editie van het Nationaal Automotive Congres: 0.0, ofwel de totale reset voor de automotive. Het evenement vindt plaats op 17 mei in theater De Flint in Amersfoort.
Connected car en WLTP
Tijdens het evenement worden onder andere de connected car, WLTP en nieuwe vormen van mobiliteit belicht. Ook het huidige retailmodel wordt onder de loep genomen in een debat tussen Rick Hermanns (Peugeot), Geraldine Brouwers (Mazda) en Bertho Eckhardt (Bovag), waarin de positie en rol van de retailer in de merkkolom wordt besproken.
De ceo van de snelst groeiende en inmiddels bijna grootste autoretailer van Nederland, Eric Berkhof van de Van Mossel Groep, geeft in een interview met dagvoorzitter en RTL Nieuws-anchorman Peter van Zadelhoff uitleg over de enorme groei die zijn bedrijf doormaakt. Hoe ziet hij zijn positie in leasing, retail, autoschade en -onderhoud?
In die retailmarkt komen er nieuwe partijen bij, zoals leasemaatschappijen. Bart Beckers, chief commercial officer bij Arval International, doet op het evenement de mobiliteitsstrategie uit de doeken. Arval is in ieder geval van plan om particulieren niet alleen een (private lease) auto aan te bieden, maar ook om van niet-leaserijders het onderhoud te verzorgen. Dat betekent een verdere ‘infiltratie’ in de autobranche, met als voornaamste uitgangspunt het aanbieden van mobiliteit.
Andere sprekers zijn onder andere Paul Zekhuis (ceo Autobinck Holding), Olivier van Duijn (ceo Marktplaats), Bram Poeth (ceo Eneco eMobility) en Peter Teffer (auteur van het boek Dieselgate: hoe de industrie sjoemelde en Europe faalde).
Cabaretier Martijn Koning geeft tussen de presentaties door zijn humoristische en scherpe kijk op de autobranche.
Voor meer informatie en om u in te schrijven, klik hier.
Nog een keer de sfeer van 2016 proeven? Klik hier.
Partners van het Nationaal Automotive Congres 0.0 zijn: