Commentaar | Van Las Vegas tot Leusden, AI is het nieuwe ‘buzzwoord’ in de automotive

Commentaar • AI het nieuwe ‘buzzwoord’ in de automotive. Daarom neemt AM op 28 mei een frisse duik in de wereld van de kunstmatige intelligentie, zo vertelt AM-hoofdredacteur Kim Andriessen. Het thema van het Nationaal Automotive Congres is ‘I am AI’.
Kim Andriessen Kim Andriessen
AM-hoofdredacteur Kim Andriessen. (Foto: ProMedia)

De grote merken deden eerder dit jaar bij de CES in Las Vegas allemaal hun uiterste best om te laten zien hoe vooruitstrevend ze wel niet zijn met het gebruik van kunstmatige intelligentie. BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, de ene presenteerde een nog spectaculairdere innovatie dan de andere. Journalist Peter Paul Keizer maakte voor het meest recente Automotive Magazine een rondje langs de velden en de teneur is glashelder: artificial intelligence (oftewel AI) doet zijn intrede in de automotive.

Dit werd eind maart in Brussel, op de aftermarket-conferentie van de Clepa, opnieuw bevestigd. Tijdens de netwerkborrel ging het welbeschouwd over één ding: AI. Zo sprak ik op dit tweejaarlijkse congres met Robert Etches en Alma Oprasic, respectievelijk ceo en partner bij het Deense databedrijf Exfluency. Zij bieden AI-oplossingen waarmee technische (werkplaats)info direct vertaald kan worden. Oprasic sprak hierover op de conferentie en een zaal vol toeleveranciers luisterde gefascineerd naar haar betoog. Het toonde treffend aan dat AI op elk gebied in de auto-keten toegevoegde waarde kan hebben. 

Impact

Las Vegas en Brussel: twee bijeenkomsten die onderstrepen dat AI het nieuwe ‘buzzwoord’ in de branche is, om AM-journalist Peter Paul Keizer maar even te citeren. Daarom nemen we op 28 mei een frisse duik in de wereld van de kunstmatige intelligentie. Het thema van het Nationaal Automotive Congres (NAC) is ‘I am AI’. Artificial Intelligence heeft in essentie alles in zich om de wijze waarop we auto’s ontwerpen, maken, gebruiken, onderhouden en herstellen op z’n kop te zetten. Wij willen daarom weten wat de gevolgen voor de Nederlandse branche (kunnen) zijn. Wat is de impact voor ons van ontwikkelingen die we buiten de landsgrenzen zien?

Onder leiding van Rick Nieman zullen daarom verrassende sprekers u in het Afas Theater in Leusden informeren en inspireren. Uiteraard is er aan het einde van de dag ook de mogelijkheid om lekker te netwerken en het glas met elkaar te heffen op een mooie toekomst. En daar hebben we dan weer geen AI voor nodig. 

Kim Andriessen is hoofdredacteur van Automotive.
kim.andriessen@promedia.nl

Commentaar | Van Las Vegas tot Leusden, AI is het nieuwe ‘buzzwoord’ in de automotive | Automotive Online

Commentaar | Van Las Vegas tot Leusden, AI is het nieuwe ‘buzzwoord’ in de automotive

Commentaar • AI het nieuwe ‘buzzwoord’ in de automotive. Daarom neemt AM op 28 mei een frisse duik in de wereld van de kunstmatige intelligentie, zo vertelt AM-hoofdredacteur Kim Andriessen. Het thema van het Nationaal Automotive Congres is ‘I am AI’.
Kim Andriessen Kim Andriessen
AM-hoofdredacteur Kim Andriessen. (Foto: ProMedia)

De grote merken deden eerder dit jaar bij de CES in Las Vegas allemaal hun uiterste best om te laten zien hoe vooruitstrevend ze wel niet zijn met het gebruik van kunstmatige intelligentie. BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, de ene presenteerde een nog spectaculairdere innovatie dan de andere. Journalist Peter Paul Keizer maakte voor het meest recente Automotive Magazine een rondje langs de velden en de teneur is glashelder: artificial intelligence (oftewel AI) doet zijn intrede in de automotive.

Dit werd eind maart in Brussel, op de aftermarket-conferentie van de Clepa, opnieuw bevestigd. Tijdens de netwerkborrel ging het welbeschouwd over één ding: AI. Zo sprak ik op dit tweejaarlijkse congres met Robert Etches en Alma Oprasic, respectievelijk ceo en partner bij het Deense databedrijf Exfluency. Zij bieden AI-oplossingen waarmee technische (werkplaats)info direct vertaald kan worden. Oprasic sprak hierover op de conferentie en een zaal vol toeleveranciers luisterde gefascineerd naar haar betoog. Het toonde treffend aan dat AI op elk gebied in de auto-keten toegevoegde waarde kan hebben. 

Impact

Las Vegas en Brussel: twee bijeenkomsten die onderstrepen dat AI het nieuwe ‘buzzwoord’ in de branche is, om AM-journalist Peter Paul Keizer maar even te citeren. Daarom nemen we op 28 mei een frisse duik in de wereld van de kunstmatige intelligentie. Het thema van het Nationaal Automotive Congres (NAC) is ‘I am AI’. Artificial Intelligence heeft in essentie alles in zich om de wijze waarop we auto’s ontwerpen, maken, gebruiken, onderhouden en herstellen op z’n kop te zetten. Wij willen daarom weten wat de gevolgen voor de Nederlandse branche (kunnen) zijn. Wat is de impact voor ons van ontwikkelingen die we buiten de landsgrenzen zien?

Onder leiding van Rick Nieman zullen daarom verrassende sprekers u in het Afas Theater in Leusden informeren en inspireren. Uiteraard is er aan het einde van de dag ook de mogelijkheid om lekker te netwerken en het glas met elkaar te heffen op een mooie toekomst. En daar hebben we dan weer geen AI voor nodig. 

Kim Andriessen is hoofdredacteur van Automotive.
kim.andriessen@promedia.nl