Here vindt weg naar slimme wegenkaart

Redactie Redactie
• Laatste update:

De navigatie- en locatiedienstverlener maakt gebruik van sensordata van auto’s van de drie merken die samen eigenaar zijn van Here om de verkeerssituatie in kaart te brengen. Here werkt met een gratis app, om er zelf ook aan te verdienen worden gebruikersdata verkocht aan derden.

De data wordt gebundeld en vervolgens weer gebruikt om de verkeerssituatie, potentiële gevaren op de weg, verkeersborden en parkeermogelijkheden in kaart te brengen voor automobilisten. “Automobilisten kunnen wereldwijd gebruik maken van de data. In de toekomst willen we data van meerdere automerken gebruiken”, aldus Celine van Zanten, woordvoerder bij Here.

Zelfrijdende auto’s

Here wil, net als Tomtom, Bosch en Google, de wegenkaarten voor zelfrijdende auto’s leveren. Onlangs was Here ook betrokken geweest bij het opstellen van een navigatiestandaard voor zelfrijdende auto’s. “Omdat het systeem auto’s met elkaar verbindt, kunnen zelfrijdende auto’s beter genavigeerd worden”, vertelt Van Zanten.

Parkeren moet daardoor ook een stuk aangenamer worden. “De gebundelde data werkt, aan de hand van een logaritme, uit waar de bestuurder de beste kans op een parkeerplek heeft. Ook geeft het aan wanneer de gebruiker het beste kan vertrekken om een goede plek te vinden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Here vindt weg naar slimme wegenkaart | Automotive Online

Here vindt weg naar slimme wegenkaart

Redactie Redactie
• Laatste update:

De navigatie- en locatiedienstverlener maakt gebruik van sensordata van auto’s van de drie merken die samen eigenaar zijn van Here om de verkeerssituatie in kaart te brengen. Here werkt met een gratis app, om er zelf ook aan te verdienen worden gebruikersdata verkocht aan derden.

De data wordt gebundeld en vervolgens weer gebruikt om de verkeerssituatie, potentiële gevaren op de weg, verkeersborden en parkeermogelijkheden in kaart te brengen voor automobilisten. “Automobilisten kunnen wereldwijd gebruik maken van de data. In de toekomst willen we data van meerdere automerken gebruiken”, aldus Celine van Zanten, woordvoerder bij Here.

Zelfrijdende auto’s

Here wil, net als Tomtom, Bosch en Google, de wegenkaarten voor zelfrijdende auto’s leveren. Onlangs was Here ook betrokken geweest bij het opstellen van een navigatiestandaard voor zelfrijdende auto’s. “Omdat het systeem auto’s met elkaar verbindt, kunnen zelfrijdende auto’s beter genavigeerd worden”, vertelt Van Zanten.

Parkeren moet daardoor ook een stuk aangenamer worden. “De gebundelde data werkt, aan de hand van een logaritme, uit waar de bestuurder de beste kans op een parkeerplek heeft. Ook geeft het aan wanneer de gebruiker het beste kan vertrekken om een goede plek te vinden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.