Nieuw importbedrijf Mondial Automotive van start

Floor Vink Floor Vink
Foto: Linkedin

Dat vertelt Ten Boer aan Automotive.

Hij is met zijn kantoor gevestigd in het Drentse Tynaarlo, waar hij ook auto’s kan stallen. Hij werkt in opdracht. “Ik ga geen eigen voorraad aanhouden.” Ervaring deed hij op als accountmanager en inkoper bij Autolease Groningen en later bij Mobility Service Nederland. “In mijn regio (Drenthe en Groningen) is weinig importervaring. Onder Zwolle zijn er veel specialisten, maar daarboven zijn ze op één hand te tellen en daarvan is niemand er fulltime mee bezig.”

Eentonig occasionaanbod

“Het Nederlandse bijtellingsregime heeft ertoe geleid dat ons occasionaanbod vrij eentonig is geworden. In Duitsland en België is dat niet zo. Door de occasionschaarste is steeds meer vraag naar occasions uit het buitenland”, vertelt Ten Boer. “Duitsland is een veel grotere markt, waar ook meer geld wordt uitgegeven aan auto’s. Daar worden dan ook vaak wat luxere auto’s uit het hogere segment uit geïmporteerd.”VWE publiceerde onlangs een rapport waaruit ook blijkt dat vraag en aanbod op de occasionmarkt niet op elkaar aansluiten. Bekijk het rapport in onze Kennisbank.

Klanten kunnen bij hem uit meerdere pakketten kiezen: de volledige ontzorging bij import, waarbij de auto gekentekend voor de deur wordt afgeleverd, of alleen de administratieve handelingen of het regelen van het bpm-rapport.

Nieuw importbedrijf Mondial Automotive van start | Automotive Online

Nieuw importbedrijf Mondial Automotive van start

Floor Vink Floor Vink
Foto: Linkedin

Dat vertelt Ten Boer aan Automotive.

Hij is met zijn kantoor gevestigd in het Drentse Tynaarlo, waar hij ook auto’s kan stallen. Hij werkt in opdracht. “Ik ga geen eigen voorraad aanhouden.” Ervaring deed hij op als accountmanager en inkoper bij Autolease Groningen en later bij Mobility Service Nederland. “In mijn regio (Drenthe en Groningen) is weinig importervaring. Onder Zwolle zijn er veel specialisten, maar daarboven zijn ze op één hand te tellen en daarvan is niemand er fulltime mee bezig.”

Eentonig occasionaanbod

“Het Nederlandse bijtellingsregime heeft ertoe geleid dat ons occasionaanbod vrij eentonig is geworden. In Duitsland en België is dat niet zo. Door de occasionschaarste is steeds meer vraag naar occasions uit het buitenland”, vertelt Ten Boer. “Duitsland is een veel grotere markt, waar ook meer geld wordt uitgegeven aan auto’s. Daar worden dan ook vaak wat luxere auto’s uit het hogere segment uit geïmporteerd.”VWE publiceerde onlangs een rapport waaruit ook blijkt dat vraag en aanbod op de occasionmarkt niet op elkaar aansluiten. Bekijk het rapport in onze Kennisbank.

Klanten kunnen bij hem uit meerdere pakketten kiezen: de volledige ontzorging bij import, waarbij de auto gekentekend voor de deur wordt afgeleverd, of alleen de administratieve handelingen of het regelen van het bpm-rapport.