Toyota opnieuw meest waardevolle automerk, Tesla sterkste stijger

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Tesla is de snelste stijging in de ranglijst meest waardevolle automerken. (Foto: Shutterstock)

Toyota is wederom uitgeroepen tot het meest waardevolle automerk van 2020 door marktonderzoekbureau Kantar, dat jaarlijks een top 10 van de meest waardevolle automerken samenstelt. Op de tweede plek staat Mercedes-Benz, gevolgd door BMW en Tesla op de vierde plek. De waarde van Tesla (11,35 miljard dollar) steeg met 22 procent, terwijl Toyota (28,39 miljard dollar), Mercedes-Benz (21,35 miljard dollar) en BMW (20,52 miljard dollar) in waarde zakten.  

Naast de top 10 automerken stelt Kantar jaarlijks ook een top 100 samen met wereldwijd de beste merken. In die ranglijst is Toyota terug te vinden op de 48ste plek, Mercedes-Benz (56) en BMW (61). De top 3 wordt bezet door Amazon, Apple en Microsoft.

De lijst wordt jaarlijks opgesteld op basis van financiële voorspellingen van het bedrijf, maar ook naar de rol en de kracht van het merk in de markt. Ook een aantal andere factoren, zoals betrokkenheid, reactievermogen en authenticiteit worden in het resultaat meegenomen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Toyota opnieuw meest waardevolle automerk, Tesla sterkste stijger | Automotive Online

Toyota opnieuw meest waardevolle automerk, Tesla sterkste stijger

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Tesla is de snelste stijging in de ranglijst meest waardevolle automerken. (Foto: Shutterstock)

Toyota is wederom uitgeroepen tot het meest waardevolle automerk van 2020 door marktonderzoekbureau Kantar, dat jaarlijks een top 10 van de meest waardevolle automerken samenstelt. Op de tweede plek staat Mercedes-Benz, gevolgd door BMW en Tesla op de vierde plek. De waarde van Tesla (11,35 miljard dollar) steeg met 22 procent, terwijl Toyota (28,39 miljard dollar), Mercedes-Benz (21,35 miljard dollar) en BMW (20,52 miljard dollar) in waarde zakten.  

Naast de top 10 automerken stelt Kantar jaarlijks ook een top 100 samen met wereldwijd de beste merken. In die ranglijst is Toyota terug te vinden op de 48ste plek, Mercedes-Benz (56) en BMW (61). De top 3 wordt bezet door Amazon, Apple en Microsoft.

De lijst wordt jaarlijks opgesteld op basis van financiële voorspellingen van het bedrijf, maar ook naar de rol en de kracht van het merk in de markt. Ook een aantal andere factoren, zoals betrokkenheid, reactievermogen en authenticiteit worden in het resultaat meegenomen.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.