‘Herstructureringsplan Opel moet in november klaar zijn’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Opelfabriek in Rüsselsheim. Foto: Shutterstock.

Dit meldt Automobilwoche.de.

Tavares vertelde journalisten tijdens de IAA Frankfurt dat Opel niet kan voortbestaan zonder forse bezuinigingen en een stijging van de efficiency. Op zijn laatst eind november moet Opel-chef Michael Lohscheller in een plan aangeven, hoe Opel aan de eisen van PSA wil gaan voldoen. “Daarbij gaat het enkel om efficiëntie”, vertelde Tavares in Frankfurt. “De enige oplossing voor Opel is, dat de onderneming weer winst gaat maken.”

Tavares weigerde daarna in te gaan op vragen omtrent concrete beslissingen op fabrieksniveau. Dat is wel waar de ondernemingsraad van Opel in Rüsselsheim zich druk over maakt, zo blijkt uit berichten in de Duitse media.

‘Stemmingmakerij’

De OR van Opel heeft zich bijzonder aan de bekendmaking van Tavares geërgerd, zo blijkt uit een artikel in de Mainzer Allgemeinen Zeitung. Die krant kreeg een interne reactie van de OR onder ogen. “Wij houden ons verre van zulke openbare vertoningen. Het feit dat Opel in een kapitalistische economie winstgevend moet zijn om arbeidsplaatsen te redden, is het vermelden niet waard. Het is onverantwoordelijke stemmingmakerij tegen de medewerkers van Opel”, citeert de krant.

Opel werd begin dit jaar door General Motors verkocht aan PSA, mede omdat de Duitse autobouwer al sinds 1999 rode cijfers draait. Opel en het Britse zustermerk Vauxhall hebben samen 38 duizend medewerkers, waarvan de helft in Duitsland.

‘Herstructureringsplan Opel moet in november klaar zijn’ | Automotive Online

‘Herstructureringsplan Opel moet in november klaar zijn’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
De Opelfabriek in Rüsselsheim. Foto: Shutterstock.

Dit meldt Automobilwoche.de.

Tavares vertelde journalisten tijdens de IAA Frankfurt dat Opel niet kan voortbestaan zonder forse bezuinigingen en een stijging van de efficiency. Op zijn laatst eind november moet Opel-chef Michael Lohscheller in een plan aangeven, hoe Opel aan de eisen van PSA wil gaan voldoen. “Daarbij gaat het enkel om efficiëntie”, vertelde Tavares in Frankfurt. “De enige oplossing voor Opel is, dat de onderneming weer winst gaat maken.”

Tavares weigerde daarna in te gaan op vragen omtrent concrete beslissingen op fabrieksniveau. Dat is wel waar de ondernemingsraad van Opel in Rüsselsheim zich druk over maakt, zo blijkt uit berichten in de Duitse media.

‘Stemmingmakerij’

De OR van Opel heeft zich bijzonder aan de bekendmaking van Tavares geërgerd, zo blijkt uit een artikel in de Mainzer Allgemeinen Zeitung. Die krant kreeg een interne reactie van de OR onder ogen. “Wij houden ons verre van zulke openbare vertoningen. Het feit dat Opel in een kapitalistische economie winstgevend moet zijn om arbeidsplaatsen te redden, is het vermelden niet waard. Het is onverantwoordelijke stemmingmakerij tegen de medewerkers van Opel”, citeert de krant.

Opel werd begin dit jaar door General Motors verkocht aan PSA, mede omdat de Duitse autobouwer al sinds 1999 rode cijfers draait. Opel en het Britse zustermerk Vauxhall hebben samen 38 duizend medewerkers, waarvan de helft in Duitsland.