‘Renault en PSA sjoemelden met onderdeelprijzen’

Steven Don Steven Don
'Renault en PSA sjoemelden met onderdeelprijzen'

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ivan

    Een beetje suggestieve, zo niet, foutieve kop. Hier is geen sprake van sjoemelen, ze verhogen gewoon de prijzen. Als leverancier en een commerciëel bedrijf kunnen en mogen ze dat doen. Zolang de consument betaald en er in de aftermarket geen alternatief is, moet je het er mee doen.

  • Maarten

    Ik snap het probleem niet goed. Een iphone kost toch ook geen 1000€ om te maken? Hier kijkt men toch ook wat wil de consument betalen…

  • Ed

    Toen Opel met Fiat samen werktte viel snel op dat de onderdelenprijzen wijzigden, en vooral onderdelen die moeilijk of niet buiten Fiat om te verkrijgen zijn verdubbelden in prijs. De fastmovers zakten in prijs om de concurrentie mee aan te kunnen.
    Ondertussen betalen mijn klanten schandalig teveel voor sommige onderdelen, 25 jaar geleden kon ik onderdeelprijzen aardig inschatten omdat ik naast autotechniek werktuigbouwkunde heb gestudeerd, dan kun je de kostprijs beter inschatten. Daar ben ik snel afgestapt omdat de prijslogica door marketingmensen werd
    bepaald. Het glas water in de woestijn is ook goud waard !
    Is dat sluw of jaag je de klanten daarmee uit je merk ??
    Maar aandeelhoudersbelang is weer gegarandeerd voor de korte termijn !
    Ik weet het wel, zie het marktaandeel maar na.
    Maak het daarnaast je dealers zo moeilijk mogelijk en het succes van een merk is gegarandeerd omlaag !
    Dan nog technische info naar anderen frustreren en een schimmig coulancebeleid en je bent er !
    Zo dat moest er even uit !

  • Jerry

    Het business model van autofabrikanten is veranderd. Toyota is daar het beste voorbeeld van. Als de auto in garantie is worden er alleen maar wat slijtdelen vervangen. Daar word weinig geld mee verdiend. Schade daar gaat het om! Verzekeringsmaatschappij legaal oplichten is veel makkelijker. Als je bijvoorbeeld met een Toyota Auris diesel een paaltje raakt en de radiateuren zijn stuk maken ze al meer winst met oplichten verzekering dan de verkoop van de hele auto. Diesel heeft 3 radiateuren 750 Euro per stuk bumper 375, voorfront 350, zelfs dat flut plastic onderplaat motor kost 345 Euro, Airco pijpje 465 Euro extra klein materiaal zit je zo op 6000 claim voor onderdelen die voor Toyota een kost prijs hebben van 1000. Ook leuk detail Toyota Auris heeft 9 airbags. Als je die lost koopt betaal je +- 13.750 Euro ex BTW. De goedkoopste Toyota Auris kost 11.500 Euro zonder belastingen. Het gaat echt niet meer om de particulier die een remblokje komt kopen. Een andere leuke bijkomstigheid voor Toyota is dat al snel de auto total loss gaat. Verkoop je weer een nieuwe

‘Renault en PSA sjoemelden met onderdeelprijzen’ | Automotive Online

‘Renault en PSA sjoemelden met onderdeelprijzen’

Steven Don Steven Don
'Renault en PSA sjoemelden met onderdeelprijzen'

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ivan

    Een beetje suggestieve, zo niet, foutieve kop. Hier is geen sprake van sjoemelen, ze verhogen gewoon de prijzen. Als leverancier en een commerciëel bedrijf kunnen en mogen ze dat doen. Zolang de consument betaald en er in de aftermarket geen alternatief is, moet je het er mee doen.

  • Maarten

    Ik snap het probleem niet goed. Een iphone kost toch ook geen 1000€ om te maken? Hier kijkt men toch ook wat wil de consument betalen…

  • Ed

    Toen Opel met Fiat samen werktte viel snel op dat de onderdelenprijzen wijzigden, en vooral onderdelen die moeilijk of niet buiten Fiat om te verkrijgen zijn verdubbelden in prijs. De fastmovers zakten in prijs om de concurrentie mee aan te kunnen.
    Ondertussen betalen mijn klanten schandalig teveel voor sommige onderdelen, 25 jaar geleden kon ik onderdeelprijzen aardig inschatten omdat ik naast autotechniek werktuigbouwkunde heb gestudeerd, dan kun je de kostprijs beter inschatten. Daar ben ik snel afgestapt omdat de prijslogica door marketingmensen werd
    bepaald. Het glas water in de woestijn is ook goud waard !
    Is dat sluw of jaag je de klanten daarmee uit je merk ??
    Maar aandeelhoudersbelang is weer gegarandeerd voor de korte termijn !
    Ik weet het wel, zie het marktaandeel maar na.
    Maak het daarnaast je dealers zo moeilijk mogelijk en het succes van een merk is gegarandeerd omlaag !
    Dan nog technische info naar anderen frustreren en een schimmig coulancebeleid en je bent er !
    Zo dat moest er even uit !

  • Jerry

    Het business model van autofabrikanten is veranderd. Toyota is daar het beste voorbeeld van. Als de auto in garantie is worden er alleen maar wat slijtdelen vervangen. Daar word weinig geld mee verdiend. Schade daar gaat het om! Verzekeringsmaatschappij legaal oplichten is veel makkelijker. Als je bijvoorbeeld met een Toyota Auris diesel een paaltje raakt en de radiateuren zijn stuk maken ze al meer winst met oplichten verzekering dan de verkoop van de hele auto. Diesel heeft 3 radiateuren 750 Euro per stuk bumper 375, voorfront 350, zelfs dat flut plastic onderplaat motor kost 345 Euro, Airco pijpje 465 Euro extra klein materiaal zit je zo op 6000 claim voor onderdelen die voor Toyota een kost prijs hebben van 1000. Ook leuk detail Toyota Auris heeft 9 airbags. Als je die lost koopt betaal je +- 13.750 Euro ex BTW. De goedkoopste Toyota Auris kost 11.500 Euro zonder belastingen. Het gaat echt niet meer om de particulier die een remblokje komt kopen. Een andere leuke bijkomstigheid voor Toyota is dat al snel de auto total loss gaat. Verkoop je weer een nieuwe