Renault stelt Ted Boers aan als brand director Alpine
Renault Nederland stelt Ted Boers per 1 april aan als brand director van Alpine, zo meldt de Franse automaker in een persbericht. Boers wordt verantwoordelijk voor ‘het opzetten van een nieuwe organisatiestructuur, het verder uitbreiden van het dealernetwerk en het vormgeven van de verkoopstrategie voor Alpine’.
Achtergrond
Boers werkt al ruim twintig jaar bij Renault. Hij heeft voornamelijk een sales achtergrond en was drie jaar sales directeur van Renault Nederland.
Volgens Renault zal Boers met zijn kennis en ervaring ‘een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van de verdere ontwikkeling en groei van het merk in Nederland.’
Hij rapporteert rechtstreeks aan algemeen directeur Anouk Poelmann.
Onthullingen
Volgens Renault is de aanstelling van Boers ‘het startsein van een nieuw hoofdstuk voor het merk Alpine in Nederland’.
Halverwege dit jaar onthult de Franse automaker de volledig elektrische Alpine A290. Daarna volgt de onthulling van de nieuwe A110, een C-segment crossover GT.
Alpine heeft grote ambities om te groeien als sportief EV-merk van Renault. Eerder kondigde het Franse merk zeven nieuwe modellen aan.
In 2023 kregen 29 bezineauto’s van Alpine een Nederlands kenteken, zo blijkt uit RDC-cijfers.