‘Lagere kosten en investeringen in EV waarborgen toekomst Opel’
Dat meldt het bedrijf vandaag bij de presentatie van Pace, het toekomstplan voor het merk.
Afgelopen maandag werd al bekend dat Opel minder maar duurdere modellen gaat bouwen. Ook wordt Opel binnen de groep het centrum voor EV-ontwikkelingen. In 2024 moet iedere Opel als EV verkrijgbaar zijn. Op de bedrijfswagenmarkt wil het merk in volume groeien. In 2020 moet het marktaandeel 25 procent groter zijn dan nu.
Volgens topman Michael Loscheller heeft PSA de intentie om alle Opel-fabrieken open te houden. Door minder platformen (van negen naar twee) en minder aandrijflijnen (van tien naar vier) moet Opel al bij de verkoop van 800 duizend auto’s breakeven draaien. Pace moet leiden tot een rendement van 2 procent in 2020 en 6 procent in 2025.
In de komende jaren wil Opel twintig nieuwe markten aanboren, voornamelijk buiten Europa.