Redactieblog | Grijze haren van de AutoRAI

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Na het afgelopen bezoek aan de IAA in Frankfurt dacht ik dat de AutoRAI nooit meer terug zou komen. Veel importeurs lieten hun belangrijke relaties naar Frankfurt komen en vonden dat eigenlijk wel prima. Daar is tenslotte echt alles te zien. En de gasten konden worden ontvangen op enorme en prachtige stands. Dat dunnetjes overdoen in Amsterdam werd niet echt nodig bevonden, het was te duur voor te weinig. Daarnaast sprongen er verschillende andere partijen in het gat dat viel na de afgelasting vorig jaar. Reden voor ons om de AutoRAI – voorzichtig – af te schrijven.

`Onze Fleetmotive-stand zorgde een week voor aanvang van de beurs voor enorme ophef bij de deelnemende importeurs.`

Gelukkig hadden we het mis. Iedereen moet zijn eigen afweging maar maken over de zin/onzin van een dergelijke show, voor ons is het een signaal dat de autobranche nog leeft. En nog vooruit durft te denken en kijken. Daarbij is de AutoRAI een bijzonder en onvervangbaar evenement. Zelfs in 2009, de memorabele container-editie, had de beurs toegevoegde waarde. Al leek het daar van tevoren niet op. Onze Fleetmotive-stand zorgde een week voor aanvang van de beurs voor enorme ophef bij de deelnemende importeurs; er stonden namelijk ook auto`s van merken die niet deelnamen. Dat was omdat we de top-20 leasemodellen van het moment wilden laten zien. En dat viel niet bepaald goed. Jelle Heidstra, toen nog hoofdredacteur, werd er in een paar dagen aanzienlijk grijzer van. Een romantisch weekend met zijn vrouw viel er grotendeels door in het water want spoedoverleg volgde op spoedoverleg. Maar `gelukkig` werd vlak voor het begin alle aandacht verlegd naar Kroymans, dat praktisch tijdens de opening faillissement aanvroeg.

`Ook de Fleet Expo was door de buitenwereld al afgeschreven.`

Een andere reden dat wij het doorgaan van de beurs leuk vinden, is van emotionele aard: wij gunnen het onze ex-collega`s van de RAI enorm. Tegen het cynisme in zijn zij samen met de RAI Vereniging blijven vechten voor hun beurs. Vorig jaar waren wij media-partner van de Fleet Expo, die plaatsvond op het moment dat eigenlijk ook de AutoRAI had moeten plaatsvinden. Ook de Fleet Expo was toen door de buitenwereld al afgeschreven. Het doorgaan – en slagen – van het evenement leidde bij het team van de RAI dan ook tot enorme opluchting, en belangrijker nog, hernieuwd vertrouwen in het eigen kunnen. 

Wij zijn er in ieder geval graag bij volgend jaar. In de komende maanden gaan we kijken welke rol wij kunnen spelen, bij de Fleet Expo, maar ook tijdens de vakdag en de AutoRAI zelf. Misschien dat we dan eindelijk ons Automotive AutoRAI-congres kunnen laten doorgaan. Tegelijkertijd met het maken van plannen, houden we natuurlijk wel scherp in de gaten of alle (importeurs) kikkers in de kruiwagen blijven. Want in eerste instantie zijn we natuurlijk journalist en dat betekent dat nieuws voor alles gaat. Onze berichtgeving over de afmeldingen van importeurs in 2009, en ook in 2011 leidde tot minder blije gezichten bij onze toenmalige collega`s. Net als de bij vlagen kritische toon over het evenement zelf. Al was er ook wel begrip voor onze positie.

Nu zijn we echter de eerste om ze te feliciteren. Knap gedaan! Hopelijk blijft iedereen binnen boord en kunnen we ons opmaken voor een mooi feest.”  PS. Bekijk hieronder de filmpjes van de AutoRAI 2011. Bijvoorbeeld de voorspellingen die door leasemaatschappijen gedaan werden tijdens de AutoRAI 2011. Altijd leuk.

Maar ook Balkenende was er in 2011 bij. Hij deed nogal geheimzinnig over zijn eigen auto….

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Redactieblog | Grijze haren van de AutoRAI | Automotive Online

Redactieblog | Grijze haren van de AutoRAI

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Na het afgelopen bezoek aan de IAA in Frankfurt dacht ik dat de AutoRAI nooit meer terug zou komen. Veel importeurs lieten hun belangrijke relaties naar Frankfurt komen en vonden dat eigenlijk wel prima. Daar is tenslotte echt alles te zien. En de gasten konden worden ontvangen op enorme en prachtige stands. Dat dunnetjes overdoen in Amsterdam werd niet echt nodig bevonden, het was te duur voor te weinig. Daarnaast sprongen er verschillende andere partijen in het gat dat viel na de afgelasting vorig jaar. Reden voor ons om de AutoRAI – voorzichtig – af te schrijven.

`Onze Fleetmotive-stand zorgde een week voor aanvang van de beurs voor enorme ophef bij de deelnemende importeurs.`

Gelukkig hadden we het mis. Iedereen moet zijn eigen afweging maar maken over de zin/onzin van een dergelijke show, voor ons is het een signaal dat de autobranche nog leeft. En nog vooruit durft te denken en kijken. Daarbij is de AutoRAI een bijzonder en onvervangbaar evenement. Zelfs in 2009, de memorabele container-editie, had de beurs toegevoegde waarde. Al leek het daar van tevoren niet op. Onze Fleetmotive-stand zorgde een week voor aanvang van de beurs voor enorme ophef bij de deelnemende importeurs; er stonden namelijk ook auto`s van merken die niet deelnamen. Dat was omdat we de top-20 leasemodellen van het moment wilden laten zien. En dat viel niet bepaald goed. Jelle Heidstra, toen nog hoofdredacteur, werd er in een paar dagen aanzienlijk grijzer van. Een romantisch weekend met zijn vrouw viel er grotendeels door in het water want spoedoverleg volgde op spoedoverleg. Maar `gelukkig` werd vlak voor het begin alle aandacht verlegd naar Kroymans, dat praktisch tijdens de opening faillissement aanvroeg.

`Ook de Fleet Expo was door de buitenwereld al afgeschreven.`

Een andere reden dat wij het doorgaan van de beurs leuk vinden, is van emotionele aard: wij gunnen het onze ex-collega`s van de RAI enorm. Tegen het cynisme in zijn zij samen met de RAI Vereniging blijven vechten voor hun beurs. Vorig jaar waren wij media-partner van de Fleet Expo, die plaatsvond op het moment dat eigenlijk ook de AutoRAI had moeten plaatsvinden. Ook de Fleet Expo was toen door de buitenwereld al afgeschreven. Het doorgaan – en slagen – van het evenement leidde bij het team van de RAI dan ook tot enorme opluchting, en belangrijker nog, hernieuwd vertrouwen in het eigen kunnen. 

Wij zijn er in ieder geval graag bij volgend jaar. In de komende maanden gaan we kijken welke rol wij kunnen spelen, bij de Fleet Expo, maar ook tijdens de vakdag en de AutoRAI zelf. Misschien dat we dan eindelijk ons Automotive AutoRAI-congres kunnen laten doorgaan. Tegelijkertijd met het maken van plannen, houden we natuurlijk wel scherp in de gaten of alle (importeurs) kikkers in de kruiwagen blijven. Want in eerste instantie zijn we natuurlijk journalist en dat betekent dat nieuws voor alles gaat. Onze berichtgeving over de afmeldingen van importeurs in 2009, en ook in 2011 leidde tot minder blije gezichten bij onze toenmalige collega`s. Net als de bij vlagen kritische toon over het evenement zelf. Al was er ook wel begrip voor onze positie.

Nu zijn we echter de eerste om ze te feliciteren. Knap gedaan! Hopelijk blijft iedereen binnen boord en kunnen we ons opmaken voor een mooi feest.”  PS. Bekijk hieronder de filmpjes van de AutoRAI 2011. Bijvoorbeeld de voorspellingen die door leasemaatschappijen gedaan werden tijdens de AutoRAI 2011. Altijd leuk.

Maar ook Balkenende was er in 2011 bij. Hij deed nogal geheimzinnig over zijn eigen auto….

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.