PSA Retail opent onbemande service intakepunten

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
De klant laat zijn sleutels en papieren achter in een kluisje. (Foto: PSA)

PSA opent in Frankrijk een aantal onbemande self service reception kiosks. Innamepunten waar klanten hun auto 24 uur per dag hun auto kunnen halen en brengen voor een servicebeurt. Het gaat om een pilot voor onbepaalde tijd bij een Peugeot- en een Citroën-dealer in Frankrijk. Dat meldt PSA Retail in een persbericht. De bedoeling is dat op termijn alle dealers van de PSA-merken met onbemande service kiosks gaan werken.

Meer tijd voor klanten

Volgens PSA zijn de kiosken alleen bedoeld voor routine-onderhoud. “De service-adviseurs houden zo meer tijd over voor de instore bezoekers en klanten die komen voor reparaties.” Hoe het inname proces precies in zijn werk gaat maakt PSA niet bekend. Wel is duidelijk dat de klant zijn sleutels in een kluisje afgeeft en op een zuil met een touchscreen zijn gegevens en onderhoudsvraag achterlaat. De betaling vindt achteraf online plaats.PSA Retail timmert ook in Nederland aan de weg, onder meer met Eurorepar en Distrigo.

“PSA Retail wil een voorloper zijn in de transformatie van de automotive distributie”, aldus Anne Abboud, senior vice president PSA Retail. “De digitalisering van de aftermarket is daar een belangrijk onderdeel van. Self-reception is PSA’s meest recente innovatie die volgt op de inmiddels breed uitgerolde video-check. De komende maanden verzamelen we feedback in onze pilot-vestigingen, voordat we self-reception gaan toepassen in al onze vestigingen.”

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

PSA Retail opent onbemande service intakepunten | Automotive Online

PSA Retail opent onbemande service intakepunten

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:
De klant laat zijn sleutels en papieren achter in een kluisje. (Foto: PSA)

PSA opent in Frankrijk een aantal onbemande self service reception kiosks. Innamepunten waar klanten hun auto 24 uur per dag hun auto kunnen halen en brengen voor een servicebeurt. Het gaat om een pilot voor onbepaalde tijd bij een Peugeot- en een Citroën-dealer in Frankrijk. Dat meldt PSA Retail in een persbericht. De bedoeling is dat op termijn alle dealers van de PSA-merken met onbemande service kiosks gaan werken.

Meer tijd voor klanten

Volgens PSA zijn de kiosken alleen bedoeld voor routine-onderhoud. “De service-adviseurs houden zo meer tijd over voor de instore bezoekers en klanten die komen voor reparaties.” Hoe het inname proces precies in zijn werk gaat maakt PSA niet bekend. Wel is duidelijk dat de klant zijn sleutels in een kluisje afgeeft en op een zuil met een touchscreen zijn gegevens en onderhoudsvraag achterlaat. De betaling vindt achteraf online plaats.PSA Retail timmert ook in Nederland aan de weg, onder meer met Eurorepar en Distrigo.

“PSA Retail wil een voorloper zijn in de transformatie van de automotive distributie”, aldus Anne Abboud, senior vice president PSA Retail. “De digitalisering van de aftermarket is daar een belangrijk onderdeel van. Self-reception is PSA’s meest recente innovatie die volgt op de inmiddels breed uitgerolde video-check. De komende maanden verzamelen we feedback in onze pilot-vestigingen, voordat we self-reception gaan toepassen in al onze vestigingen.”

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.