‘VW bouwt ID.3 niet in Wolfsburg’

Volkswagen • De ID.3 blijft alleen van de band rollen in Zwickau, een fabriek die is omgebouwd voor de productie van elektrische auto’s.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(Foto: Volkswagen)

Volkswagen ziet af van het plan om de ID.3 ook in de hoofdfabriek in Wolfsburg te bouwen, zo meldt de Duitse Braunschweiger Zeitung. Dat model blijft alleen van de band rollen in Zwickau, een fabriek die volledig is omgebouwd voor de productie van elektrische auto’s.

Volgens productiedirecteur Christian Vollmer is de tegenvallende vraag naar elektrische auto’s de hoofdreden om de ID.3 niet in Wolfsburg te produceren. “Onder de streep telt elke euro die we niet hoeven uit te geven. We hebben daarom besloten het volume voor de ID.3 in Zwickau te bundelen om die fabriek effectief in te zetten”, aldus Vollmer in een interview met de regionale krant.

De productie in Zwickau werd al eerder teruggedraaid met het schrappen van één van de ploegendiensten.

Wolfsburg

Vollmer: “In Wolfsburg blijven we ons concentreren op auto’s met een verbrandingsmotor of hybride auto’s. Dat zijn nog altijd sterke modellen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit jaar in onze hoofdfabriek voor de eerste keer in lange tijd weer de mijlpaal van 500 duizend geproduceerde voertuigen zullen overschrijden.”

In 2021 kondigde VW aan de ID.3 ook in Wolfsburg te gaan bouwen. Eind vorig jaar zijn daar de eerste werkzaamheden voor de ombouw naar EV’s gestart. Die activiteiten gaan voorlopig wel door met als doel om er in 2026 een elektrische suv en later ook de e-Golf van de band te laten rollen.

VW heeft vorig jaar 140.800 exemplaren van de ID.3 afgeleverd.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

‘VW bouwt ID.3 niet in Wolfsburg’ | Automotive Online

‘VW bouwt ID.3 niet in Wolfsburg’

Volkswagen • De ID.3 blijft alleen van de band rollen in Zwickau, een fabriek die is omgebouwd voor de productie van elektrische auto’s.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(Foto: Volkswagen)

Volkswagen ziet af van het plan om de ID.3 ook in de hoofdfabriek in Wolfsburg te bouwen, zo meldt de Duitse Braunschweiger Zeitung. Dat model blijft alleen van de band rollen in Zwickau, een fabriek die volledig is omgebouwd voor de productie van elektrische auto’s.

Volgens productiedirecteur Christian Vollmer is de tegenvallende vraag naar elektrische auto’s de hoofdreden om de ID.3 niet in Wolfsburg te produceren. “Onder de streep telt elke euro die we niet hoeven uit te geven. We hebben daarom besloten het volume voor de ID.3 in Zwickau te bundelen om die fabriek effectief in te zetten”, aldus Vollmer in een interview met de regionale krant.

De productie in Zwickau werd al eerder teruggedraaid met het schrappen van één van de ploegendiensten.

Wolfsburg

Vollmer: “In Wolfsburg blijven we ons concentreren op auto’s met een verbrandingsmotor of hybride auto’s. Dat zijn nog altijd sterke modellen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit jaar in onze hoofdfabriek voor de eerste keer in lange tijd weer de mijlpaal van 500 duizend geproduceerde voertuigen zullen overschrijden.”

In 2021 kondigde VW aan de ID.3 ook in Wolfsburg te gaan bouwen. Eind vorig jaar zijn daar de eerste werkzaamheden voor de ombouw naar EV’s gestart. Die activiteiten gaan voorlopig wel door met als doel om er in 2026 een elektrische suv en later ook de e-Golf van de band te laten rollen.

VW heeft vorig jaar 140.800 exemplaren van de ID.3 afgeleverd.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.