Filterfabrikant Sogefi reorganiseert aftermarket-MT

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Italiaan Mauro Prodi is de nieuwe general manager. Daarnaast zijn er twee nieuwe verkoopdirecteuren aangesteld voor EMEA en Sogefi’s belangrijkste afzetmarkt Frankrijk.

Prodi volgt Andrea Taschini op die de post aftermarket general manager de afgelopen zes jaar bekleedde. Volgens Sogefi-woordvoerster, Dagmar Klein, zijn Taschini en Sogefi in goed overleg uit elkaar gegaan, maar wil het bedrijf geen mededelingen doen over de reden van zijn vertrek.

Nieuwe strategie
“Sogefi heeft sinds juni een nieuwe ceo, Laurent Hebenstreit. Het aanstellen van een nieuw management voor de aftermarket-activiteiten maakt deel uit van de uitwerking van een nieuwe strategie waarbij Sogefi streeft naar een ‘lean’ organisatiestructuur”, aldus Klein.

Prodi werkt al sinds 1991 bij Sogefi en vervulde er verschillende managementfuncties, de Fransman Pierre Courant is een van de nieuwe EMEA aftermarket verkoopdirecteuren. Courant werkte hiervoor bij Bridgestone Europe, Bosch en Volvo.

OE- en aftermarket-activiteiten verder integreren
In de nieuwe structuur worden de activiteiten van Sogefi Group verdeeld in drie productgeoriënteerde business units: suspension components, air & cooling, en filtration. Voorheen was er slechts sprake van een filterdivisie en overige activiteiten die vooral door overnames in het productportfolio van Sogefi terecht kwamen. Filters zijn tot nu toe de enige producten waarmee Sogefi actief is in de aftermarket. Zo komen onder meer de olie, lucht, interieur en brandstoffilters van de merken Purflux en Fram uit de fabrieken van Sogefi.

“Het doel van deze reorganisatie is om een lichtere, eenvoudigere en efficiëntere organisatiestructuur te krijgen voor de hele groep, waarmee we onze concurrentiepositie kunnen verbeteren door de combinatie van kwaliteit, lage kosten en innovatie”, aldus Prodi tijdens zijn toespraak in Parijs.

In de nieuwe organisatiestructuur worden onder meer de OE- en aftermarket-activiteiten van Sogefi verder met elkaar geïntegreerd. Hierdoor zouden voor OEM’s ontwikkelde producten sneller beschikbaar moeten komen voor de aftermarket. Daarnaast moet het volgens Prodi de technische ondersteuning van grossiers en garagisten en de beschikbaarheid verbeteren.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Filterfabrikant Sogefi reorganiseert aftermarket-MT | Automotive Online

Filterfabrikant Sogefi reorganiseert aftermarket-MT

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Italiaan Mauro Prodi is de nieuwe general manager. Daarnaast zijn er twee nieuwe verkoopdirecteuren aangesteld voor EMEA en Sogefi’s belangrijkste afzetmarkt Frankrijk.

Prodi volgt Andrea Taschini op die de post aftermarket general manager de afgelopen zes jaar bekleedde. Volgens Sogefi-woordvoerster, Dagmar Klein, zijn Taschini en Sogefi in goed overleg uit elkaar gegaan, maar wil het bedrijf geen mededelingen doen over de reden van zijn vertrek.

Nieuwe strategie
“Sogefi heeft sinds juni een nieuwe ceo, Laurent Hebenstreit. Het aanstellen van een nieuw management voor de aftermarket-activiteiten maakt deel uit van de uitwerking van een nieuwe strategie waarbij Sogefi streeft naar een ‘lean’ organisatiestructuur”, aldus Klein.

Prodi werkt al sinds 1991 bij Sogefi en vervulde er verschillende managementfuncties, de Fransman Pierre Courant is een van de nieuwe EMEA aftermarket verkoopdirecteuren. Courant werkte hiervoor bij Bridgestone Europe, Bosch en Volvo.

OE- en aftermarket-activiteiten verder integreren
In de nieuwe structuur worden de activiteiten van Sogefi Group verdeeld in drie productgeoriënteerde business units: suspension components, air & cooling, en filtration. Voorheen was er slechts sprake van een filterdivisie en overige activiteiten die vooral door overnames in het productportfolio van Sogefi terecht kwamen. Filters zijn tot nu toe de enige producten waarmee Sogefi actief is in de aftermarket. Zo komen onder meer de olie, lucht, interieur en brandstoffilters van de merken Purflux en Fram uit de fabrieken van Sogefi.

“Het doel van deze reorganisatie is om een lichtere, eenvoudigere en efficiëntere organisatiestructuur te krijgen voor de hele groep, waarmee we onze concurrentiepositie kunnen verbeteren door de combinatie van kwaliteit, lage kosten en innovatie”, aldus Prodi tijdens zijn toespraak in Parijs.

In de nieuwe organisatiestructuur worden onder meer de OE- en aftermarket-activiteiten van Sogefi verder met elkaar geïntegreerd. Hierdoor zouden voor OEM’s ontwikkelde producten sneller beschikbaar moeten komen voor de aftermarket. Daarnaast moet het volgens Prodi de technische ondersteuning van grossiers en garagisten en de beschikbaarheid verbeteren.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.