Adesa wordt Openlane: ‘Nieuw merk maakt autohandel gemakkelijk’

Oliebollenspecial • Openlane wil kopen en verkopen van gebruikte auto’s gemakkelijk maken.
Redactie Redactie
(foto: Adesa)

Adesa Europe is een dochteronderneming van Openlane Inc., de toonaangevende leverancier van digitale marktplaatsoplossingen voor gebruikte voertuigen uit de VS. Het bedrijf is nu verheugd om de rebranding van Adesa naar Openlane in Europa aan te kondigen.

De naamswijziging volgt op de consolidatie van digitale marktplaatsen eerder dit jaar door het moederbedrijf in de VS. “In mei van dit jaar nam het moederbedrijf de strategische beslissing om zowel het merk van het moederbedrijf als van zijn digitale marktplaatsmerken in de VS, Canada en Europa te combineren en onder één herkenbaar Openlane-merk samen te brengen”, aldus sales en marketing director Mike Arts.

Klanten succesvoller maken

De wijziging naar Openlane staat ook voor een fundamentele verandering: het geeft uitdrukking aan de toewijding van het bedrijf om het kopen en verkopen van gebruikte auto’s gemakkelijk te maken, zodat klanten succesvoller kunnen zijn. “In Europa blijven we cross-border verkopen gemakkelijk maken door een veilige one-stop-shop-ervaring te bieden, met de beste cross-border diensten en real-time leveringsopties. Ons grote en groeiende logistieke netwerk op het Europese continent en het Verenigd Koninkrijk, zorgt ervoor dat klanten kunnen profiteren van naadloze transacties en efficiënte distributie”, legt Arts uit. “Tegelijkertijd maakt onze markt de binnenlandse verkoop steeds gemakkelijker. Ons aanbod van lokale voertuigen neemt bijvoorbeeld toe, dankzij een snelgroeiend dealerbestand, dat de unieke kracht van Openlane gaandeweg ontdekt. Dit modulaire dealerplatform is ontworpen om dealers te helpen hun autoverkoopervaring radicaal te veranderen via een reeks flexibele modules, waarmee ze controle elke transactie onder controle kunnen houden.”

1,3 miljoen

In 2022 hebben de Openlane-marktplaatsen een verkoop van ongeveer 1,3 miljoen voertuigen gerealiseerd. In Europa verbindt Openlane OEM’s, vlooteigenaren, groothandelaren en dealers naadloos met kopers in meer dan 50 landen. Hun online automarktplaats vermindert de risico’s, verbetert de transparantie en stroomlijnt transacties. Het hoofdkantoor bevindt zich in België en heeft verkoopvestigingen verspreid over België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. “De combinatie van onze flexibiliteit, digitale capaciteiten, automotive-ervaring en grondige marktkennis positioneert ons op een unieke manier in de autohandel en stelt ons in staat onze producten en diensten voortdurend te verbeteren, zodat onze klanten succesvoller kunnen zijn”, concludeert Openlane Europe’s president Grainne van Berkum. Zij heeft een bewezen staat van dienst in deze markt, als het gaat om het vermarkten van tweedehands voertuigen. Zij is niet alleen een strategisch leider, ze staat ook bekend om het herkennen en koesteren van talent. Met sinds begin november een nieuwe leidinggevende en nu ook een nieuwe bedrijfsnaam, staan alle seinen op groen voor een succesvolle toekomst van Openlane Europe.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Adesa wordt Openlane: ‘Nieuw merk maakt autohandel gemakkelijk’ | Automotive Online

Adesa wordt Openlane: ‘Nieuw merk maakt autohandel gemakkelijk’

Oliebollenspecial • Openlane wil kopen en verkopen van gebruikte auto’s gemakkelijk maken.
Redactie Redactie
(foto: Adesa)

Adesa Europe is een dochteronderneming van Openlane Inc., de toonaangevende leverancier van digitale marktplaatsoplossingen voor gebruikte voertuigen uit de VS. Het bedrijf is nu verheugd om de rebranding van Adesa naar Openlane in Europa aan te kondigen.

De naamswijziging volgt op de consolidatie van digitale marktplaatsen eerder dit jaar door het moederbedrijf in de VS. “In mei van dit jaar nam het moederbedrijf de strategische beslissing om zowel het merk van het moederbedrijf als van zijn digitale marktplaatsmerken in de VS, Canada en Europa te combineren en onder één herkenbaar Openlane-merk samen te brengen”, aldus sales en marketing director Mike Arts.

Klanten succesvoller maken

De wijziging naar Openlane staat ook voor een fundamentele verandering: het geeft uitdrukking aan de toewijding van het bedrijf om het kopen en verkopen van gebruikte auto’s gemakkelijk te maken, zodat klanten succesvoller kunnen zijn. “In Europa blijven we cross-border verkopen gemakkelijk maken door een veilige one-stop-shop-ervaring te bieden, met de beste cross-border diensten en real-time leveringsopties. Ons grote en groeiende logistieke netwerk op het Europese continent en het Verenigd Koninkrijk, zorgt ervoor dat klanten kunnen profiteren van naadloze transacties en efficiënte distributie”, legt Arts uit. “Tegelijkertijd maakt onze markt de binnenlandse verkoop steeds gemakkelijker. Ons aanbod van lokale voertuigen neemt bijvoorbeeld toe, dankzij een snelgroeiend dealerbestand, dat de unieke kracht van Openlane gaandeweg ontdekt. Dit modulaire dealerplatform is ontworpen om dealers te helpen hun autoverkoopervaring radicaal te veranderen via een reeks flexibele modules, waarmee ze controle elke transactie onder controle kunnen houden.”

1,3 miljoen

In 2022 hebben de Openlane-marktplaatsen een verkoop van ongeveer 1,3 miljoen voertuigen gerealiseerd. In Europa verbindt Openlane OEM’s, vlooteigenaren, groothandelaren en dealers naadloos met kopers in meer dan 50 landen. Hun online automarktplaats vermindert de risico’s, verbetert de transparantie en stroomlijnt transacties. Het hoofdkantoor bevindt zich in België en heeft verkoopvestigingen verspreid over België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. “De combinatie van onze flexibiliteit, digitale capaciteiten, automotive-ervaring en grondige marktkennis positioneert ons op een unieke manier in de autohandel en stelt ons in staat onze producten en diensten voortdurend te verbeteren, zodat onze klanten succesvoller kunnen zijn”, concludeert Openlane Europe’s president Grainne van Berkum. Zij heeft een bewezen staat van dienst in deze markt, als het gaat om het vermarkten van tweedehands voertuigen. Zij is niet alleen een strategisch leider, ze staat ook bekend om het herkennen en koesteren van talent. Met sinds begin november een nieuwe leidinggevende en nu ook een nieuwe bedrijfsnaam, staan alle seinen op groen voor een succesvolle toekomst van Openlane Europe.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.