AA-team breidt samenwerking met Quality Assistance Partners uit

Oliebollenspecial • De geboden diensten gaan verder dan alleen pechhulp, het wordt een totaalpakket waar opdrachtgevers één aanspreekpunt hebben
Redactie Redactie
(foto: AA-team)

Sinds 1 januari 2023 is de Quality Assistance Group – een zusterbedrijf van AA-team – gestart met een nieuw kwaliteitslabel voor pechhulp. Na een pilot in Zeeland – met daarin ook 6 maanden Incident Management voor RWS en Verzekeraars – spreekt de QAG van een geslaagde Pilot.

De geboden diensten gaan verder dan alleen pechhulp, het wordt een totaalpakket waar opdrachtgevers één aanspreekpunt hebben voor (fiets)pechhulp, vervangende auto’s, (combinatie)transport, berging. Inmiddels hebben zes partners zich al aangemeld en gaan met de QAG kleur groen rijden.

De onderlinge samenwerking tussen de locaties gaat een verbeteringsslag brengen, je hebt dan meer specialisten onder één dak en meer reserveonderdelen, die ervaring heeft Marry Kwekel al opgedaan in 2000 toen hij als berger in een samenwerkingsverband werkte in het gebied tussen Den Haag, Gorinchem  en Ouddorp. Qua meldingen was dit circa 13 procent van Nederland en qua transport waren de combinaties goed en snel af te handelen. De samenwerking sluit ook naadloos aan bij onze werkwijze, waar de locatie, urgentie en de aard van de storing  bepalen wie en wanneer er hulp wordt ingezet.

Klantenbinder

De coördinatie van de meldingen loopt via AA-team en indien gewenst kan AA-team de Europahulp, contractverlenging, pasjes versturen en opnemen met eigen naam verzorgen. Dit doen we al voor veel autobedrijven die zelf ook ervaren dat pechhulp een geweldige klantenbinder is. AA-team brengt de gestrande auto terug naar het eigen garagebedrijf, zodat de omzet in de eigen werkplaats blijft. Het autobedrijf weet daardoor ook dat de klant verkeerd getankt heeft of een stoeprand heeft geraakt. AA-team werkt veel voor universele garagebedrijven, formules en leasemaatschappijen. De autobedrijven kunnen een pechhulppas van AA-team aan hun klanten verkopen (daarmee maken ze de klant bewust van de mobiliteitsgarantie), maar veel klanten vinden het prettig als de pas bij de prijs van de onderhoudsbeurt in zit of bij de aflevering van een auto.

Geen reparatie

Pechhulp is ‘hulp bij pech’ en geen reparatie onderweg. Binnen een kwartier wordt de klant geholpen: óf hij kan zijn weg veilig vervolgen óf de auto gaat op transport naar het autobedrijf van de klant. Als ‘t zo uitkomt mag dat kwartier van Marry Kwekel ook een half uur zijn, maar langer aan een pechgeval werken vindt hij niet redelijk. Wij repareren 99,3 procent van de reparaties ter plekke. Grote reparaties kun je sowieso niet onderweg doen, die tellen we niet mee,  omdat je daar immers ook vaak onderdelen voor nodig hebt. Wij brengen de auto in dat geval liever naar het garagebedrijf van de klant.”

Goes

Het hoofdkantoor van de Quality Assistance Group is gevestigd in Goes, de directie van QAG wordt gevoerd door Marry Kwekel (directeur AA-team) Daan Jongejan en Peter van Leeuwen (Vrolijk Amsterdam) en het hoofdkantoor van AA-team is gevestigd in Hellevoetsluis.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

AA-team breidt samenwerking met Quality Assistance Partners uit | Automotive Online

AA-team breidt samenwerking met Quality Assistance Partners uit

Oliebollenspecial • De geboden diensten gaan verder dan alleen pechhulp, het wordt een totaalpakket waar opdrachtgevers één aanspreekpunt hebben
Redactie Redactie
(foto: AA-team)

Sinds 1 januari 2023 is de Quality Assistance Group – een zusterbedrijf van AA-team – gestart met een nieuw kwaliteitslabel voor pechhulp. Na een pilot in Zeeland – met daarin ook 6 maanden Incident Management voor RWS en Verzekeraars – spreekt de QAG van een geslaagde Pilot.

De geboden diensten gaan verder dan alleen pechhulp, het wordt een totaalpakket waar opdrachtgevers één aanspreekpunt hebben voor (fiets)pechhulp, vervangende auto’s, (combinatie)transport, berging. Inmiddels hebben zes partners zich al aangemeld en gaan met de QAG kleur groen rijden.

De onderlinge samenwerking tussen de locaties gaat een verbeteringsslag brengen, je hebt dan meer specialisten onder één dak en meer reserveonderdelen, die ervaring heeft Marry Kwekel al opgedaan in 2000 toen hij als berger in een samenwerkingsverband werkte in het gebied tussen Den Haag, Gorinchem  en Ouddorp. Qua meldingen was dit circa 13 procent van Nederland en qua transport waren de combinaties goed en snel af te handelen. De samenwerking sluit ook naadloos aan bij onze werkwijze, waar de locatie, urgentie en de aard van de storing  bepalen wie en wanneer er hulp wordt ingezet.

Klantenbinder

De coördinatie van de meldingen loopt via AA-team en indien gewenst kan AA-team de Europahulp, contractverlenging, pasjes versturen en opnemen met eigen naam verzorgen. Dit doen we al voor veel autobedrijven die zelf ook ervaren dat pechhulp een geweldige klantenbinder is. AA-team brengt de gestrande auto terug naar het eigen garagebedrijf, zodat de omzet in de eigen werkplaats blijft. Het autobedrijf weet daardoor ook dat de klant verkeerd getankt heeft of een stoeprand heeft geraakt. AA-team werkt veel voor universele garagebedrijven, formules en leasemaatschappijen. De autobedrijven kunnen een pechhulppas van AA-team aan hun klanten verkopen (daarmee maken ze de klant bewust van de mobiliteitsgarantie), maar veel klanten vinden het prettig als de pas bij de prijs van de onderhoudsbeurt in zit of bij de aflevering van een auto.

Geen reparatie

Pechhulp is ‘hulp bij pech’ en geen reparatie onderweg. Binnen een kwartier wordt de klant geholpen: óf hij kan zijn weg veilig vervolgen óf de auto gaat op transport naar het autobedrijf van de klant. Als ‘t zo uitkomt mag dat kwartier van Marry Kwekel ook een half uur zijn, maar langer aan een pechgeval werken vindt hij niet redelijk. Wij repareren 99,3 procent van de reparaties ter plekke. Grote reparaties kun je sowieso niet onderweg doen, die tellen we niet mee,  omdat je daar immers ook vaak onderdelen voor nodig hebt. Wij brengen de auto in dat geval liever naar het garagebedrijf van de klant.”

Goes

Het hoofdkantoor van de Quality Assistance Group is gevestigd in Goes, de directie van QAG wordt gevoerd door Marry Kwekel (directeur AA-team) Daan Jongejan en Peter van Leeuwen (Vrolijk Amsterdam) en het hoofdkantoor van AA-team is gevestigd in Hellevoetsluis.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.