Grote rebranding-campagne Profile

Redactie Redactie
• Laatste update:

In de komende twee jaar wil Profile groeien van 160 naar 250 vestigingen. Ook speelt het beeldmerk een rol voor een internationale expansie. “We zoeken momenteel naar partners in de ons omringende landen. Ons nieuwe beeldmerk is daarvoor beter geschikt, het is herkenbaarder”, volgens Van Bussel.

Power
Eind vorige week startte het bedrijf onder de noemer ‘Power to the P’ een grootschalige advertentiecampagne. Een mysterieuze advertentie in de Telegraaf vormde de aftrap; hierin werd gesproken over ‘P, het nieuwe automerk’. De campagne past bij het nieuwe Profile, volgens Van Bussel: assertief en scherp. In de radiocommercials zet Profile zich nadrukkelijk neer als beter alternatief voor de dealer. De welbekende Amerikaanse ‘beter-in-banden’-stem roept hierin: ‘Je gaat voor je tanden toch ook naar de tandarts? Merkgebonden autobedrijven hebben nu eenmaal niet de juiste tools om de klus te klaren.’

Anticyclisch
Volgens Van Bussel is de timing van de nieuwe huisstijl om twee redenen goed gekozen. “Door anticyclisch te bewegen, geef je ook een signaal af: het is niet alleen kommer en kwel in de branche, er zijn genoeg kansen. Ten tweede wordt het belang van goede banden steeds beter op waarde geschat. Zo wordt de controle op bandenspanning waarschijnlijk dit jaar in de apk opgenomen, en er komt een overheidscampagne om mensen bewust te maken van het belang van goede banden voor milieu en veiligheid.”

De komende maanden worden de uitstraling en inrichting van alle Profile Tyrecenter-vestigingen aangepast aan de nieuwe huisstijl. De nieuwe website is deze week al online gegaan. Bureau aan Zee is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe beeldmerk.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Grote rebranding-campagne Profile | Automotive Online

Grote rebranding-campagne Profile

Redactie Redactie
• Laatste update:

In de komende twee jaar wil Profile groeien van 160 naar 250 vestigingen. Ook speelt het beeldmerk een rol voor een internationale expansie. “We zoeken momenteel naar partners in de ons omringende landen. Ons nieuwe beeldmerk is daarvoor beter geschikt, het is herkenbaarder”, volgens Van Bussel.

Power
Eind vorige week startte het bedrijf onder de noemer ‘Power to the P’ een grootschalige advertentiecampagne. Een mysterieuze advertentie in de Telegraaf vormde de aftrap; hierin werd gesproken over ‘P, het nieuwe automerk’. De campagne past bij het nieuwe Profile, volgens Van Bussel: assertief en scherp. In de radiocommercials zet Profile zich nadrukkelijk neer als beter alternatief voor de dealer. De welbekende Amerikaanse ‘beter-in-banden’-stem roept hierin: ‘Je gaat voor je tanden toch ook naar de tandarts? Merkgebonden autobedrijven hebben nu eenmaal niet de juiste tools om de klus te klaren.’

Anticyclisch
Volgens Van Bussel is de timing van de nieuwe huisstijl om twee redenen goed gekozen. “Door anticyclisch te bewegen, geef je ook een signaal af: het is niet alleen kommer en kwel in de branche, er zijn genoeg kansen. Ten tweede wordt het belang van goede banden steeds beter op waarde geschat. Zo wordt de controle op bandenspanning waarschijnlijk dit jaar in de apk opgenomen, en er komt een overheidscampagne om mensen bewust te maken van het belang van goede banden voor milieu en veiligheid.”

De komende maanden worden de uitstraling en inrichting van alle Profile Tyrecenter-vestigingen aangepast aan de nieuwe huisstijl. De nieuwe website is deze week al online gegaan. Bureau aan Zee is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe beeldmerk.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.