Joost Verweij nieuwe marketingdirecteur Citroën Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Verweij werkte al 12 jaar voor het merk. (Foto: Citroën Nederland)

Citroën Nederland heeft Joost Verweij (42) aangesteld als marketingdirecteur voor de merken Citroën en DS. Hij werkte eerder al twaalf jaar voor het merk in Nederland: hij bekleedde diverse functies op het gebied van sales, aftersales, productmarketing en business development. Verweij is de opvolger van Aline Germain, die in Frankrijk voor DS Automobiles gaat werken.

Eerder dit jaar werd Peter Spelt aangesteld als verkoopdirecteur bij de importeur. De directie bestaat verder uit Louis Wyers (algemeen directeur), Bart Bekker (aftersales), Jasper Peddemors (netwerk excellence) en Anne Lobbes (pr & corporate communicatie).

Verweij heeft als doelstelling het vergroten van het marktaandeel en de exposure van de merken. “Het merk Citroën heeft veel aanhangers en DS heeft zich inmiddels onderscheiden met een duidelijke merkvisie en producten die hierop aansluiten. Beide merken hebben de potentie om zowel bestaande als nieuwe klanten te bedienen.” 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Joost Verweij nieuwe marketingdirecteur Citroën Nederland | Automotive Online

Joost Verweij nieuwe marketingdirecteur Citroën Nederland

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Verweij werkte al 12 jaar voor het merk. (Foto: Citroën Nederland)

Citroën Nederland heeft Joost Verweij (42) aangesteld als marketingdirecteur voor de merken Citroën en DS. Hij werkte eerder al twaalf jaar voor het merk in Nederland: hij bekleedde diverse functies op het gebied van sales, aftersales, productmarketing en business development. Verweij is de opvolger van Aline Germain, die in Frankrijk voor DS Automobiles gaat werken.

Eerder dit jaar werd Peter Spelt aangesteld als verkoopdirecteur bij de importeur. De directie bestaat verder uit Louis Wyers (algemeen directeur), Bart Bekker (aftersales), Jasper Peddemors (netwerk excellence) en Anne Lobbes (pr & corporate communicatie).

Verweij heeft als doelstelling het vergroten van het marktaandeel en de exposure van de merken. “Het merk Citroën heeft veel aanhangers en DS heeft zich inmiddels onderscheiden met een duidelijke merkvisie en producten die hierop aansluiten. Beide merken hebben de potentie om zowel bestaande als nieuwe klanten te bedienen.” 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.