Citroën slaat nieuwe weg in met ‘emotioneel’ logo
Citroën heeft een nieuwe merkidentiteit en logo. Dit meldt de automaker middels een persbericht. De geüpdate marketingtools luiden in de woorden van de Fransen “een nieuw tijdperk van durf, emotie en dynamiek in voor het inmiddels al 103 jaar bestaande merk.” Welke emotie het precies betreft, licht de automaker niet toe.
Het nieuwe Citroën-logo is een herinterpreatie van het oorspronkelijke logo met de twee chevrons dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was overigens geïnspireerd op de producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. Nu staat dat logo dus symbool voor het merk tijdens de EV-transitie.
Wat het nieuwe tijdperk precies inhoudt, zal volgens Citroën in de nabije toekomst duidelijk worden met onder andere een nieuwe concept car.
Eind augustus kondigde Citroën Nederland een grote terugroepactie aan in verband met mogelijk defecte airbags.