Citroën slaat nieuwe weg in met ‘emotioneel’ logo

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
Citroën wil met de nieuwe identiteit een nieuwe koers inslaan. (Foto: Citroën)

Citroën heeft een nieuwe merkidentiteit en logo. Dit meldt de automaker middels een persbericht. De geüpdate marketingtools luiden in de woorden van de Fransen “een nieuw tijdperk van durf, emotie en dynamiek in voor het inmiddels al 103 jaar bestaande merk.” Welke emotie het precies betreft, licht de automaker niet toe.

Het nieuwe Citroën-logo is een herinterpreatie van het oorspronkelijke logo met de twee chevrons dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was overigens geïnspireerd op de producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. Nu staat dat logo dus symbool voor het merk tijdens de EV-transitie.

Wat het nieuwe tijdperk precies inhoudt, zal volgens Citroën in de nabije toekomst duidelijk worden met onder andere een nieuwe concept car.

Eind augustus kondigde Citroën Nederland een grote terugroepactie aan in verband met mogelijk defecte airbags.

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als adjunct-hoofdredacteur medeverantwoordelijk voor de titels in het cluster Auto & Fleet van Promedia, waaronder ook Automotive en Fleet&Mobility vallen. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed en veel eten en drinken.