‘Dikke CO2-boetes dreigen voor premiummerken’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Wautomotive

    Behoorlijk wat paniekzaaierij. De autofabrikanten zijn hier al lang op voorbereid en hebben dit meegenomen in hun lobbycircuit. De motorenontwikkelaars zoals FEV en Ricardo hebben ook hun scenario’s klaar. Voor 1300 tot 3000 euro per auto kunnen het aantal grammen met een stuk of 30 tot 40 per auto dalen. Bovendien geldt die 95 gram eis niet omdat de NEDC straks niet meer geldt. Het aantal grammen in 2021 zal wellicht naar 105 stijgen na de nieuwe cyclus. Hier gaat nog over onderhandeld worden. Het bericht van de Financial Times is een steun in de rug voor de autolobby. Overigens krijgen zwaardere auto’s ook 3,3 gram extra per 100 kilo.

‘Dikke CO2-boetes dreigen voor premiummerken’ | Automotive Online

‘Dikke CO2-boetes dreigen voor premiummerken’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Wautomotive

    Behoorlijk wat paniekzaaierij. De autofabrikanten zijn hier al lang op voorbereid en hebben dit meegenomen in hun lobbycircuit. De motorenontwikkelaars zoals FEV en Ricardo hebben ook hun scenario’s klaar. Voor 1300 tot 3000 euro per auto kunnen het aantal grammen met een stuk of 30 tot 40 per auto dalen. Bovendien geldt die 95 gram eis niet omdat de NEDC straks niet meer geldt. Het aantal grammen in 2021 zal wellicht naar 105 stijgen na de nieuwe cyclus. Hier gaat nog over onderhandeld worden. Het bericht van de Financial Times is een steun in de rug voor de autolobby. Overigens krijgen zwaardere auto’s ook 3,3 gram extra per 100 kilo.